Med tanke på WHs omsättning och tillgångar (och att de därutöver är del av en större koncern) skulle jag inte kalla dem "på obestånd" - det är det för övrigt tingsrätten som avgör.
Det spekuleras vilt kring WHs framtid här, känns lite tveksamt vad gäller hur konstruktivt och underbyggt det faktiskt är i ett sådant här fall och/eller i det här läget. Men visst finns alternativ så som att kontakta Kronofogdemyndigheten för ett betalningsföreläggande. Skulle dock rekommendera en konsumentvägledare först i de allra flesta fall. Även detta.
Jag är sådär inställd till diverse sidor med reviews men hela nätet är fullt med liknande problem. Inget fungerande företag har som affärside att förstöra sitt varumärke med flit, vilket i nuläget kan ses som alternativet.
Detta är inte en isolerad händelse, utan sker systematiskt just nu
https://se.trustpilot.com/review/webbhallen.com
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=113
https://www.reco.se/webhallen-sverige-ab
Företag har 30 dagar på sig att betala om jag minns rätt... ARN lär ge dig rätt att det har gått längre tid men det behövs ju inte direkt ARN för.
Hade liknande problem med betalning från Lufthansa för ett flertal år sedan med "straffavgift" som de får vid förseningar. Efter snabbt godkännande hände inget på 30+. Skrev ett vänligt mail där jag skrev att de var försenade och berättade vad som händer om de inte skyndar på. Gick väldigt snabbt och smidigt att få pengarna då. I detta fall är jag dock tveksam då kundtjänst inte verkar fungera alls.