Webhallen krånglar och drar ut på återbetalning efter krediterat köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Med tanke på WHs omsättning och tillgångar (och att de därutöver är del av en större koncern) skulle jag inte kalla dem "på obestånd" - det är det för övrigt tingsrätten som avgör.

Det spekuleras vilt kring WHs framtid här, känns lite tveksamt vad gäller hur konstruktivt och underbyggt det faktiskt är i ett sådant här fall och/eller i det här läget. Men visst finns alternativ så som att kontakta Kronofogdemyndigheten för ett betalningsföreläggande. Skulle dock rekommendera en konsumentvägledare först i de allra flesta fall. Även detta.

Jag är sådär inställd till diverse sidor med reviews men hela nätet är fullt med liknande problem. Inget fungerande företag har som affärside att förstöra sitt varumärke med flit, vilket i nuläget kan ses som alternativet.

Detta är inte en isolerad händelse, utan sker systematiskt just nu

https://se.trustpilot.com/review/webbhallen.com

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=113

https://www.reco.se/webhallen-sverige-ab

Företag har 30 dagar på sig att betala om jag minns rätt... ARN lär ge dig rätt att det har gått längre tid men det behövs ju inte direkt ARN för.

Hade liknande problem med betalning från Lufthansa för ett flertal år sedan med "straffavgift" som de får vid förseningar. Efter snabbt godkännande hände inget på 30+. Skrev ett vänligt mail där jag skrev att de var försenade och berättade vad som händer om de inte skyndar på. Gick väldigt snabbt och smidigt att få pengarna då. I detta fall är jag dock tveksam då kundtjänst inte verkar fungera alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Jag är sådär inställd till diverse sidor med reviews men hela nätet är fullt med liknande problem. Inget fungerande företag har som affärside att förstöra sitt varumärke med flit, vilket i nuläget kan ses som alternativet.

Detta är inte en isolerad händelse, utan sker systematiskt just nu

https://se.trustpilot.com/review/webbhallen.com

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=113

https://www.reco.se/webhallen-sverige-ab

Företag har 30 dagar på sig att betala om jag minns rätt... ARN lär ge dig rätt att det har gått längre tid men det behövs ju inte direkt ARN för.

Hade liknande problem med betalning från Lufthansa för ett flertal år sedan med "straffavgift" som de får vid förseningar. Efter snabbt godkännande hände inget på 30+. Skrev ett vänligt mail där jag skrev att de var försenade och berättade vad som händer om de inte skyndar på. Gick väldigt snabbt och smidigt att få pengarna då. I detta fall är jag dock tveksam då kundtjänst inte verkar fungera alls.

Hehe, om det är vad man ska gå efter borde de stora telekomoperatörerna vara i allra högsta grad på obestånd.
Framförallt Telia, Telenor och Tele2. Där kan vi snacka holy mother of dåliga omdömen. ^^

Men visst är omdömen och erfarenheter en del i en indikation på hur välfungerande ett företag kan vara - men steget därifrån till "på obestånd" kan vara stort, av olika anledningar.

Och Webhallen har fortfarande sin "trygg e-handel"-certifiering, om fler ARN-anmälningar kommer in och bifalles kan den åtminstone ryka. (Det är för övrigt den vägen Svensk Handel också rekommenderar att man tar.) Sen är jag som sagt inte främmande för att man av olika skäl vill gå direkt på ett betalningsföreläggande heller. Men en ARN-anmälan kan vara av vikt också, även om det kan kännas självklart eller meningslöst för en själv.

Lite som med att polisanmäla mängdbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxInTheSnow:

Kort uppdatering på detta.

Fredag förra veckan kom jag fram till kundtjänst på telefon. Representanten var väldigt förstående och lovade återkomma senast tisdag kring vad som gått fel.

As of today har ingen återkommit. Återbetalningen har heller inte dykt upp på kontot.

Alltså, flytta ärendet till Kronofogden redan. Låt dem jaga Webhallen istället. Om webhallen går i konkurs i närtid.

Ring inte webhallen och hota dem eller så, bara skapa ärendet hos Kronofogden och när allt det är klart kontaktar du Webhallens support och informerar dem att ärende X om utebliven återbetalning på över ett halvår är överlämnat till Kronofogden för indrivning.

Permalänk
Medlem

Att skicka det till kronofogden är egentligen rätt meningslöst. WH kommer bara att bestrida kravet ifrån dom och så är du tillbaka till ruta 1. KF kan inte fortsätta indrivningen om skulden bestrids.

Man kan skicka in en stämning till Tingsrätten och driva det den vägen. Får du rätt där skickar du domen till KF och dom kommer att driva in skulden oavsett vad WH tycker. Fast vid detta laget så har dom med all sannolikhet kursat. Riktig rävsax du sitter i...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Ja en riktigt rävsax 😊

Idag satt jag i telefonkö igen. Kom fram till samma representant som förra gången. Han ursäktade sig för utebliven återkoppling, och lovade denna gång att höra av sig innan dagens slut-- det gjorde han inte.

Ps ingen återbetalning på kontot

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge du hamnat i, men bra och intressant att du fortsätter uppdatera här på forumet.
Jag har ju lyxen att ha nära till en webhallen så köper alltid i butik om jag köper något hos dom.

Kommer inte ihåg om du gjort detta men om du köpte på kreditkort eller via mastercard eller liknande, har du testat gå via dom och dra tillbaka kostnaden?

Jag fick hjälp av Amex tidigare när jag hade problem med en återförsäljare som vägrade betala tillbaka en utestående skuld till mig.
Fick tillbaka pengarna på 1 vecka efter att jag förklarade ärendet.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Detta känns som ypperligt material för @redaktionen att dra lite trådar i och göra en artikel av? Kanske kontakta Webhallen?

Ett dåligt skött retur/betalningsärende är en sak, men här får man ju intrycket att Webhallens support satt det i system att konstant dra en vals och gång på gång skjuta upp TS återbetalning i väntan på ... något.

Om en av Sveriges största och mest kända återförsäljare av hårdvara och elektronik bråkar på detta sättet (betalar inte tillbaka pengar som kunderna har rätt till, kanske rentav missköter returärenden, m.m), kanske pga. en stundande konkurs, skulle iallafall jag uppskatta om Sveriges största nättidning gällande hårdvara och elektronik lyfte frågan.
Som ett varningen finger för era läsare om inte annat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har du gjort en kortreklamation för köpet, om inte gör det snarast och bifoga försök till kontakt med webhallen.

Du borde ha därefter ha pengarna inom några dagar från kortutgivaren så låter du dem kräva in beloppet från webahllen.

Har fungerat ypperligt för mig både när flygbolag trilskas eller företag som segar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på dessa trådar om WH på sistonde så börjar jag nästan undra om de har gjort en "MediaMarkt" -grej.
D.v.s. sålt prylar medvetet som varit kassa. (MediaMarkt sålde kassa handkontroller och en skärm med dolt fel)

Har ett GMMK3 mek tgtbord som går att flasha med QMK firmware men av någon anledning hittar inte VIA eller annan QMK-programvara tangentbordet. Däremot fungerar det i OpenRGB och jag fattar inte varför.

Men annars är det inget fel på produkten så jag orkar inte bry mig då jag köpt den på rea.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Detta känns som ypperligt material för @redaktionen att dra lite trådar i och göra en artikel av? Kanske kontakta Webhallen?

Ett dåligt skött retur/betalningsärende är en sak, men här får man ju intrycket att Webhallens support satt det i system att konstant dra en vals och gång på gång skjuta upp TS återbetalning i väntan på ... något.

Om en av Sveriges största och mest kända återförsäljare av hårdvara och elektronik bråkar på detta sättet (betalar inte tillbaka pengar som kunderna har rätt till, kanske rentav missköter returärenden, m.m), kanske pga. en stundande konkurs, skulle iallafall jag uppskatta om Sveriges största nättidning gällande hårdvara och elektronik lyfte frågan.
Som ett varningen finger för era läsare om inte annat.

Sweclockers har ofta (antagligen betalda) samarbeten med Webhallen, så jag tvivlar på att dom kommer dra i några trådar och skriva en artikel om Webbis problem, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sweclockers har ofta (antagligen betalda) samarbeten med Webhallen, så jag tvivlar på att dom kommer dra i några trådar och skriva en artikel om Webbis problem, tyvärr.

Åja, det har allt skrivits en del mer negativa artiklar om dem när det framkommit dumheter.

Se exempel här.

Och om nu Webhallen skulle vara på obestånd som en del hävdar skulle ju ändå betalda samarbeten vara rätt värdelösa.
Om inte allt betalats i förskott då.

Sen gäller det väl också att inte göra en häxjakt av det eller ropa varg eller, det finns tillräckligt många som gör ändå. Men här finns det ju faktiskt lite trådar att dra i. Det är mycket vi övriga forumiter inte ser och hör här, från samtliga involverade i sådana här fall.

Till TS: skadar inte att spela in telefonsamtal du har med dem om du kör kommunikation den vägen, och/eller ha kommunikation skriftligt. Kan kännas lite overkill att ha det som praxis jämt, men när det blir tvister kan det vara bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sweclockers har ofta (antagligen betalda) samarbeten med Webhallen, så jag tvivlar på att dom kommer dra i några trådar och skriva en artikel om Webbis problem, tyvärr.

Så bara för dom betalar dom för annonser så kan man inte ställa dom mot väggen? kom igen

Permalänk
Medlem

Min chefs fru jobbade tidigare på Webbhallen i Upplands-väsby. Hon blev uppsagd/varslad för några månader sedan, hon jobbade maj ut sen fick hon inte vara kvar, hon har/hade jobbat där åtminstone 3 år, vet inte hur länge men jag har jobbat åt min chef 3 år och hon jobbade där när jag började på mitt jobb.

Nu är det lite språkförbistringar, min chef är Kroat med halvpissig svenska, men han säger ungefär "jaja de den där konkursgrejen som dom sparkar massa". Nu har ju dom inte "gått i konkurs" men inte fan går det bra för Webbhallen om dom varslade/sagt upp personal andra kvartalet i år.

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk

Det verkar som webhallen varit lite på vippen ett tag. Många föreslår kronkalle, och det är väl ingen dålig idé. Men glöm inte ARN. Om de inte är på obestånd så är det nog den bästa vägen att hantera en konsumentkonflikt.

Sen kan man tycka grejer, och med så många tusen på brädet för en enskild konsument att bli blåst på, det är stora varningsklockor för oss andra att kanske tänka efter kring affärer med just webhallen. Jag drog öronen åt mig när de la ner butiker och det började komma uppgifter om att de saluförde returer som nya varor. Webhallen borde nog tänka mer än ett kvartal i taget, eller lägga ner verksamheten innan en massa människor hamnar i kläm där.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Så bara för dom betalar dom för annonser så kan man inte ställa dom mot väggen? kom igen

Som någon med 20 år inom fackpress/media så får jag tyvärr konstatera att det är precis så den världen fungerar.
En av tidningarna hade som policy att om recension/bevakning av produkt var starkt negativ så avstod man att publicera.

Permalänk

Dagens samtal med kundtjänst. NU lovar de att pengarna är på väg-- kundtjänstchefen skall själv ha lagt upp återbetalningen under samtalet.

Kring mitt krav på kompensation så lovade de återkomma via email nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Min chefs fru jobbade tidigare på Webbhallen i Upplands-väsby. Hon blev uppsagd/varslad för några månader sedan, hon jobbade maj ut sen fick hon inte vara kvar, hon har/hade jobbat där åtminstone 3 år, vet inte hur länge men jag har jobbat åt min chef 3 år och hon jobbade där när jag började på mitt jobb.

Nu är det lite språkförbistringar, min chef är Kroat med halvpissig svenska, men han säger ungefär "jaja de den där konkursgrejen som dom sparkar massa". Nu har ju dom inte "gått i konkurs" men inte fan går det bra för Webbhallen om dom varslade/sagt upp personal andra kvartalet i år.

Kan stämma att det går dåligt för dom. Webhallen sticker ut bland elhandlarna i senaste årens bokslut. Alla andra går åtminstone med lite vinst medan Webbhallen blöder pengar och skuldkostnaderna ökar från år till år.

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FoxInTheSnow:

Dagens samtal med kundtjänst. NU lovar de att pengarna är på väg-- kundtjänstchefen skall själv ha lagt upp återbetalningen under samtalet.

Kring mitt krav på kompensation så lovade de återkomma via email nästa vecka.

Det är imponerande att du fortfarande accepterar att de ska återkomma, då de gång på gång visar att de inte kan det. Det går ju också att begära att de jagar tag på rätt person medan du väntar i telefon, eller ännu hellre om du kan åka till en butik.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det är imponerande att du fortfarande accepterar att de ska återkomma, då de gång på gång visar att de inte kan det. Det går ju också att begära att de jagar tag på rätt person medan du väntar i telefon, eller ännu hellre om du kan åka till en butik.

Tyvärr känner jag mig ganska låst till det. Kostnader kopplade till både ARN och Kronofogden. ARN kan heller inte göra något annat än att slå fast att de skall återbetala, vilket Webhallen själv också säger.

Bor i en del av Sverige där butikerna stängdes...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FoxInTheSnow:

Tyvärr känner jag mig ganska låst till det. Kostnader kopplade till både ARN och Kronofogden. ARN kan heller inte göra något annat än att slå fast att de skall återbetala, vilket Webhallen själv också säger.

Bor i en del av Sverige där butikerna stängdes...

Jo, jag menar bara att man kan stå på sig att de kollar medan man väntar i telefonen eller be att få bli vidarekopplad.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Webhallen

Hallå där FoxInTheSnow!

Skicka oss ett mejl på escalations@webhallen.com så kommer en av våra ansvariga kolla på detta och se vad som pågår med din återbetalning.

Vi kan alltid lösa en manuell återbetalning så även vi blir fundersamma på vad som har skett! Det är OK att återkoppla i tråden, men vi kan inte svara på frågor angående ett kundärende publikt.

Bästa,
Webhallens Kundservice

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hallå där FoxInTheSnow!

Skicka oss ett mejl på escalations@webhallen.com så kommer en av våra ansvariga kolla på detta och se vad som pågår med din återbetalning.

Vi kan alltid lösa en manuell återbetalning så även vi blir fundersamma på vad som har skett! Det är OK att återkoppla i tråden, men vi kan inte svara på frågor angående ett kundärende publikt.

Bästa,
Webhallens Kundservice

Lycka till, det känns som ni har att arbeta med när det kommer till att bygga upp ert förtroende och varumärke.
Det går fort att tappa, men kräver ofta rejält med arbete för att återbygga. Jag hoppas ni kan lyckas, jag hade gärna sett er som en vettig konkurrent igen. Vi får se hur er väg framåt leder.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hallå där FoxInTheSnow!

Skicka oss ett mejl på escalations@webhallen.com så kommer en av våra ansvariga kolla på detta och se vad som pågår med din återbetalning.

Vi kan alltid lösa en manuell återbetalning så även vi blir fundersamma på vad som har skett! Det är OK att återkoppla i tråden, men vi kan inte svara på frågor angående ett kundärende publikt.

Bästa,
Webhallens Kundservice

Hej Webhallen, tack för ert fokus. Idag har återbetalningen landat på mitt konto. Jag har dock inte fått den lovade återkopplingen på er hållning kring kompensation.

Jag tar och mailar er på escalations@webhallen.com så ni vet vilket ärende denna tråd gäller. Finns nog en del lessons learned att göra.

För att summera upplevelsen
- två defekta skärmar och två vändor med servicepartnern med allt som det innebär
- därefter 3 månaders veckovis uppföljande med lika många löften om att återbetalningen är på väg
- en nerlagd avdelning och ett systembyte som på något sätt blev mitt huvudvärk

Hade jag inte gjort denna ansträngning så hade ni aldrig utfört återbetalningen. Kommer jag göra detta igen eller rekommendera upplevelsen åt någon annan. Nej.

Permalänk
Medlem

Blir mest nyfiken på oddsen för att man får en defekt skärm, byter denna till en ny som också är defekt?

Permalänk
Medlem

En tanke här efter att ha upplevt liknande (fast på andra sidan) om dom väl skyller på att en avdelning har lagts ner samt att dom bytt ut ett system som orsaken så är sannolikheten att väntan faktiskt är befogad ändå ganska stor.

Jobbar själv på ett globalt företag och vi har bytt system där vi hanterar allt som vi köper in för att bygga våra produkter och det är totalt kaos och har varit ett halvår! Knappt någon på siten där jag jobbar som vet hur fasen man ska använda det för att det ska bli rätt (eller många som kan vissa steg men ingen som verkar ha koll på hela processen).

Och då pratar vi ett globalt företag som får webhallen att vara som en lokal kiosk ute på landet kontra hela Ica koncernen i sverige.

Systembyte kanske låter som en fjantig grej men om det är sant så kan förseningen helt klart varit befogad.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Blir mest nyfiken på oddsen för att man får en defekt skärm, byter denna till en ny som också är defekt?

Något liknande hände mig på ett garantiärende hos Komplett för... ja över 10 år sedan nu säkerligen.
Fick en skärm som var defekt vid leverans. Skickade tillbaks den och fick en ny som hade en annan defekt.
Kundtjänst "tröttnade" på mig och sa "vet du va, vi skickar en helt ny skärm av bättre modell", sagt och gjort så fick jag en tredje skärm (av dyrare och bättre modell än det ursprungliga köpet) och denna gången funkade den bra.

Jag förstod sedan att ofta när skärmar byts ut på garantiärende så är det ofta dom skickar tillbaka en "lagad" skärm till kund direkt från verkstaden. Så länge den funkar och garantin gäller är det ju inget direkt problem (även om det går emot lite att få en tekniskt sett begagnad skärm till nypris).

Gissar att många ÅF har samma förfarandesätt occh att det var något liknande som hände TS här.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

En uppdatering till härifrån. Webhallens eskaleringsteam har varit snabba och återkommit med en ersättning som motsvarar halva skärmens värde. Detta var mer än den eventuella kompensation som mina tankar gått i. Så helt klart starkt av Webhallen att ta det ansvaret.

PS skärmen var en MSI Optix MAG342CQR. Jag tror också på vad MinscS2 skrev om att ersättningsskärmarna är reparerad skärm-- och därmed finns möjligtvis en högre chans för återfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

En tanke här efter att ha upplevt liknande (fast på andra sidan) om dom väl skyller på att en avdelning har lagts ner samt att dom bytt ut ett system som orsaken så är sannolikheten att väntan faktiskt är befogad ändå ganska stor.

Jobbar själv på ett globalt företag och vi har bytt system där vi hanterar allt som vi köper in för att bygga våra produkter och det är totalt kaos och har varit ett halvår! Knappt någon på siten där jag jobbar som vet hur fasen man ska använda det för att det ska bli rätt (eller många som kan vissa steg men ingen som verkar ha koll på hela processen).

Och då pratar vi ett globalt företag som får webhallen att vara som en lokal kiosk ute på landet kontra hela Ica koncernen i sverige.

Systembyte kanske låter som en fjantig grej men om det är sant så kan förseningen helt klart varit befogad.

Det spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget egentligen - skälighet är skälighet och vår lagstiftning gäller helt oaktat omständigheterna (så länge det inte går över i force majeure, men det kan man iiinte riktigt definiera systembyte eller avdelningsnedläggning som).

Sen har vi förvisso kanske ovanligt stark konsumenträtt i Sverige, men det är ju inte heller relevant i sammanhanget. Att ett företag ska fungera är företagets ansvar, oavsett företagsstorlek, aldrig konsumentens. Och om man nu inte klarar av systembyten bättre och/eller har redundans med övergångsperioder o.s.v. så får man också ta skit för det. Med det sagt blir det onekligen fel ibland, och det är såklart intressant att få mer perspektiv. Händer ju även i det offentliga (sa någon Millennium?), lite för ofta.

Bra att Webhallen gör rätt för sig i det här fallet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Det spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget egentligen - skälighet är skälighet och vår lagstiftning gäller helt oaktat omständigheterna (så länge det inte går över i force majeure, men det kan man iiinte riktigt definiera systembyte eller avdelningsnedläggning som).

Sen har vi förvisso kanske ovanligt stark konsumenträtt i Sverige, men det är ju inte heller relevant i sammanhanget. Att ett företag ska fungera är företagets ansvar, oavsett företagsstorlek, aldrig konsumentens. Och om man nu inte klarar av systembyten bättre och/eller har redundans med övergångsperioder o.s.v. så får man också ta skit för det. Med det sagt blir det onekligen fel ibland, och det är såklart intressant att få mer perspektiv. Händer ju även i det offentliga (sa någon Millennium?), lite för ofta.

Bra att Webhallen gör rätt för sig i det här fallet dock.

Klart det gör, självklart har företag regler att hålla sig till, men om det finns förklarliga anledningar till vad som hänt så gör det enorm skillnad.

Hade ett företag gjort det här medveten iom ekonomin så hade jag aldrig handlat av dom någonsin igen, medans har dom legitim anledning så hade jag iallafall kunnat ha översyn med det hela så länge dom tillslut gör rätt för sig!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Klart det gör, självklart har företag regler att hålla sig till, men om det finns förklarliga anledningar till vad som hänt så gör det enorm skillnad.

Hade ett företag gjort det här medveten iom ekonomin så hade jag aldrig handlat av dom någonsin igen, medans har dom legitim anledning så hade jag iallafall kunnat ha översyn med det hela så länge dom tillslut gör rätt för sig!

Som sagt, lagarna är vad de är. "Legitim anledning" finns liksom inte som ursäkt i dem.
Däremot har de ju kompenserat för det efter många om och men, så det är ju inte så att de ska straffas ytterligare - det är inte det jag menar.