Permalänk
Medlem

Raidmax scorpio 868

är den bra? tänkte köpa en sån imorrn... 7 fläktplatser

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1173&session=ceec50...

Permalänk
Medlem

Den är slutsåld. Gtek får inte in några fler förrän i januari.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

hardsoft

har hardsoft i gävle som säljer den billigare och får in nya i lager idag!

Permalänk
Medlem

nu har jag fått min låda (den där) den är riktigt fin... jag är nöjd med den, kan skicka bilder sen när jag fixar fram en kamera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
nu har jag fått min låda (den där) den är riktigt fin... jag är nöjd med den, kan skicka bilder sen när jag fixar fram en kamera?

Hur går det med bilderna?

Undrar också över ett par saker angående chassit:
Hur pass högt är det där 3.5" monterings racket?
Och hur sitter det fast? (racket)

Sugen på ett sånt chassi, men måste veta om jag skall få in radiatorn där eller om man får komma på någon
annan lösning..

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk

är det 4st 80mm fläktar i fronten?

Visa signatur

|[Den som tror sig veta allt, vet inget!]|
|[Det är bara genom att lyssna du lär dig, och jag vill aldrig sluta lära mig.]|
|[Att lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.]|
|[Att lära sig är inte en barnlek; vi kan inte lära oss utan smärta.]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amd_Stefan
är det 4st 80mm fläktar i fronten?

japp... 4 fram 2 bak och 1 i fönstret... de två bak och den i fönstret får man med

Permalänk
Medlem

Har en burk hemma med det chassit.

Kör med 4 st Zalman 80mm i fronten, kopplade till en fläktcontroller (väldigt smidigt), samt med de andra medföljande fläktarna.

Chassit är rätt budgetartat, går inte att ta bort något monteringsracket alls, dörren i fronten går ej att "låsa", den glider upp ibland.
Det är även ganska litet, dock prisvärt om man får tag på det för under 700 spänn.
Personligen uppskattar jag ett chiftec-chassi framför detta.

Kan slänga in lite bilder om det finns intresse.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

fel avdelning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Har en burk hemma med det chassit.

Kör med 4 st Zalman 80mm i fronten, kopplade till en fläktcontroller (väldigt smidigt), samt med de andra medföljande fläktarna.

Chassit är rätt budgetartat, går inte att ta bort något monteringsracket alls, dörren i fronten går ej att "låsa", den glider upp ibland.
Det är även ganska litet, dock prisvärt om man får tag på det för under 700 spänn.
Personligen uppskattar jag ett chiftec-chassi framför detta.

Kan slänga in lite bilder om det finns intresse.

jag fick det för 600:- och då orkade dom inte heller ta ut nätagget på 350 så jag fick det med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
jag fick det för 600:- och då orkade dom inte heller ta ut nätagget på 350 så jag fick det med!

Då har du gjort ett mycket bra köp

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg

Vart köpte du???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Vart köpte du???

jag köpte det på hardsoft i gävle... inte på nätet alltså

Permalänk
Medlem

Okej, hade hoppats på att du hade fått det på internet beställning=)
Kan inte någon fixa lite bilder=)

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Enligt GTEK.se så är det 5 fläktplatser. Bara två i fronten, men det har skrivits högre upp i tråden att det är 4st i fronten. Hur är det egentligen?
Är det likadana chassin och felskrivet på GTEK eller är det olika chassin med samma namn?

Permalänk
Medlem

Jag mailade dom engång, dom sa att det va en ny modell som skulle komma.
Men det va bara det som skulle va nytt typ.

Synn att jag tog bort mailet =(
Köp det på hardsoft istället så får du 4 fläktplatser fram=)

Permalänk
Medlem

Hej med mitt moderkort kan jag bara ha 2 fläktar .. en för CPU ,, o en i chassit ! ... kan jag köpa en sådan å sätta på moderkort , för att kunna ha fler fläktar.. blir inte strömmen svagare ? , så att processor fläkten inte kan ge allt den har ? http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=37&session=ceec50ea...

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Hej med mitt moderkort kan jag bara ha 2 fläktar .. en för CPU ,, o en i chassit ! ... kan jag köpa en sådan å sätta på moderkort , för att kunna ha fler fläktar.. blir inte strömmen svagare ? , så att processor fläkten inte kan ge allt den har ? http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=37&session=ceec50ea...

Självklart kan du sätta på en sådan, annars skulle dom ju inte sälja den.
Du mister nog inget..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Självklart kan du sätta på en sådan, annars skulle dom ju inte sälja den.
Du mister nog inget..

okej tack

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

fin fint chassi :D,

kan dock bli trångt om man kommer på att det ska sitta vattenkylning i den.

Permalänk
Medlem

Uschablä.....Fult...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bungo
fin fint chassi :D,

kan dock bli trångt om man kommer på att det ska sitta vattenkylning i den.

Varför säger alla att det skulle vara för trångt att använda vattenkylning i ett miditower?

Det är inga som helst problem, inte ens för en nybörjare som inte har tummarna allt för långt in i röven

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Enligt GTEK.se så är det 5 fläktplatser. Bara två i fronten, men det har skrivits högre upp i tråden att det är 4st i fronten. Hur är det egentligen?
Är det likadana chassin och felskrivet på GTEK eller är det olika chassin med samma namn?

Det är 4st..

Bild här

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/DSCF0391.JPG

Jag är nöjd, men fläktarna låter en del, de som man får med..

Permalänk
Medlem

Hmm. inte fattat riktigt jag har beställt ett sådant (svart) från gtek.se är det 2 eller 4 där fram?????

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Hmm. inte fattat riktigt jag har beställt ett sådant (svart) från gtek.se är det 2 eller 4 där fram?????

jag svarade nyss på det =)... men det kanske är olika, mitt är köpt ifrån Gtek och det är 4st i fronten på min

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktar? Kanske kan man stoppa i nya tystare från tex pepst? Funderar på att köpa ett sådant chassi men vill att det ska vara tyst

Permalänk
Medlem

Unreality_88
Ja men ni babblade konstigt.. och det kanske inte är lika danna från olika ställen.. hoppas att det är4 platser.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

HuberT: Jag tror nog det är 4st, om det är från Gtek. Men det har ju kommit en ny version (2.0) eller vad det står...) jag köpte min innan den kom

macher: det är raidmax egna fläktar, jag ska själv byta ut dom mot papst

Permalänk
Medlem

hur funkar det att ha lysdioder längst ner i fronten men samtidigt ha fläktar där? Toxid cow lr va han hette hade fixat med lysdioder på fronten på en annan låda vart bra.. ska försöka fixa så. men går det som han har gjort när man har fläktar där fram?
http://w1.545.telia.com/~u54511581/Projects/TivoliFront/PICT0...
så har han gjort.. han har tagit sin morsas gardin stänger...

Visa signatur