Permalänk
Medlem

HubeRt: Jo det går nog, men det är inte lika enkelt som för Toxid.. då måste man ta borrt fronten. Det ser krångligt ut på den här lådan :P.. men det går med båda fläktar och diod. Men själva front delen där du ska sätta dioderna är inte lika hög som cheiftech chassina. Mycket lägre lika stort om 1 80x80mm fläkt ungefär

Permalänk
Medlem

Hmm... får se när lådan kommer

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

på min är det 4st fläktplatser.. men!, på gtek står det

"Raidmax Scorpio-868 rev.2 " ("Det här är en ny revision med bland annat tjockare plåt, bättre lack och handtag med lås i sidopanelen. Z:at i fronten är guldfärgat.")
så.. Zat du får är i Guld.. mitt är i silver. Och det är

::::4ST fläktplatser i fronten.::::

Permalänk
Medlem

Ahh...! gött det men kommer nog inte anända alla iof.. men kanske
men det är väll en ram och sen sitter fronten utan på ramen av chassit och fläktarna innanför...? så då borde det gå!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

precis.. så det borde gå

Permalänk
Medlem

Borde få lådan någon gång under vecka 7.. då ska vi se om jag hittar tråden så kan jag posta bilder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tyckte dom där chassina såg fina ut enda tills jag såg dom i verkligheten i en lokal datorbutik. De ser skitplastigt ut i verkligen, mycket mer än vad det gör på bilder. Bara så du vet

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

jag tycker om fronten.. men "Z:at" som går över plexit tycker jag ska bort, vill hellte ha rent plexi!

Permalänk
Medlem

Det går fixa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det gör det säkert.. men hur?.. får väl såga bort det. det bår nog och så nytt plexi. Får göra det sen när jag flyttar

Permalänk
Medlem

Mjo.. såga oså nytt plexi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fasen nu blev jag oxå konfunderat över det där med fläktplatser..
Har beställt och får mitt chassi i början av februari men är det 4 eller 2 fläktplatser i fronten?
Har även mailat Gtek så man får ju se vad blir....

Én sak till bara: dem fläktarna som sitter där bak, kan man ha dem i fronten istället eller passar dem bara där bak

NU har jag fått svar ifrån GTEK, och det är 2 fläktplatser i fronten-

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

ok.. skummt, jag har iaf 4st och alla 80x80mm fläktar passar i lådan...

Permalänk
Medlem

mm, men du kanske beställde den första modellen, för nu har dem fått in en ny, revision 2 som innebär bättre lack, tjockare plåt och handtag med lås på sidopanelen, OCH..Z:a i guldfärg...=)
Vad för färg beställde du? Själv beställde jag svart men först var jag inne på silver, men när jag såg denna bild av hur den egentligen ser ut så tilltalade den färgen inte mig så mycket...
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/DSCF0391.JPG
deras bilder är lite övereffekterade och då menar jag inte den blåa/lila färgen av neon o dyl. utan själva klarlacken på chassit fast å andra sidan kanske dem nu har förbättrat det i o med "bättre lack"..... men men, allting är ju relativt=)

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alig
mm, men du kanske beställde den första modellen, för nu har dem fått in en ny, revision 2 som innebär bättre lack, tjockare plåt och handtag med lås på sidopanelen, OCH..Z:a i guldfärg...=)

jag nämnde det tidigare..

Permalänk
Medlem

om det är 2 fläktplatser i fronten så är det ju inte så svårt o såga upp 2 till??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag har samma problem som EddieX undrar om man får plats för en black ice pro mellan hdd racken och sidoplåten, angående fläkt platserna var jag inne på Raidmax hemsida (www.zmax.com.tw/) där fanns det 2 olika chassin ett i aluminium och ett i vanlig plåt den med vanlig plåt hade 4 fläkt platser i fronten och den i alu. bara en...

Permalänk
Medlem

jag vet inte hur stor en black ice pro är så jag vet inte om det går in där.. men man får plats med 4st HDDs och 2st till om man sätter 2st i de 2 3.5" racken som har lucka i fronten