Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

tar tid kopiera!

Är det mitt minne som börjar spöka?
Jag vill kopiera mp3 filer fran cd-rom skivor till C: men det tar evigehter att kopiera filerna. Tar ca 120min att kopiera 500mb.
Ska det ta sån tid?

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

skit på linsen i cdn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Kan vara skivan oxå en del keffiga CD skivor En del CD skiv märken trivs inte ihop m CD spelare modell/märke

Har skivan funkat bra tidigare i den spelaren?

Permalänk
Medlem

SKivorna är brända skivor med mp3 på. Min data krasha nyss och det var skit svårt att få sakerna att funka igen, en polare sa att de kunde vara minnet som spökar. OCh nu tänkte jag fylla hhd med lite musik och då tog jag mina cd skivor med mp3 och skulle lägga in. Det är 3st olika märken på cd skivorna och alla är lika sega att kopiera. Det blir inget snurr i cdn när den kopierar men jag misstänker minnet iaf eftersom det är påfrestande för minnet att kopiera.

SKa byta cd rom och se om det blir bättre annars är det nig minnet som är keff.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som ett fel nånstans i cdrom-stationen eller IDE interfacet mellan den och windowsen eller något fel i hårddisken. Hur är det annars med läshastigheten för hårddisken? Jag tror inte det är minnet. Kolla att det finns tillräkligt med utrymme på windows partitionen för windowsen skapar ganska rejäla temp-filer när den börjar kopsa från cd:n (i alla fall gör min windows det).

Annars kan man ju alltid testa med det gamla knepet att formattera och installera om. Speciellt som din dator tydligen kollapsade!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Datorn är ominstalerad och det är därför som jag mistänker minnet.

Visa signatur

Permalänk

Möjligtvis inte glömt moderkortets drivrutiner?
Som bla pkt som innehåller AGP, IDE drivers
samt att de inte kör i PIO mode

Permalänk
Medlem

och har du just installerat om så låter inte minnena så troliga eftersom att det tar ganska hårt på dom att installera om. När man installerar och har minnesfel eller nåt så brukar dom gansak ofta slå bluescreen osv.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

Det tog mig typ 20försök innan jag kunde få en fullbordad installtion

Jag har instalerat alla drivrutiner som behövs.

Visa signatur

Permalänk

DMA-läget för din CD är PIO är 99% säker på det, kolla DMA inställningarna för CD-spelaren.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Visade sig vara minnet. Bytte ut minnet och då funkar datorn perfa och det går att kopiera.
Jag köpte mina saker hos komplett för ett tag sen. Någon som vet hur man ska till väga för att få nytt, jag har inte kvar papprena som man fick "fraktsedeln" eller man kanske inte behöver den?

Tackar för alla svar.

Visa signatur