Permalänk

fjär styra

tjena jag undrar bara litte om någon vet något bra program för att fjärstyra en dator både över nätverk och på internet?

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Inbyggda i Windows? För att aktivera det krävs det Professional och att du går in på Den Här Datorn>Egenskaper>Fjärrsessioner och aktiverar Tillåt att användare ansluter till den här datorn. Sen är det bara att testa på.
Om du vill ha något tredjepartsprogram kan jag dock rekommendera Ultr@VNC.
www.ultravnc.com

Permalänk
Visa signatur

Dator: | GA-7N400 Pro 2 | AMD ATHLON XP BARTON 2600+| Orignal 512MB pc2700 | samsung 757NF | HIS Radeon 9700 NP 324/310 | 1st WD 120GB 1st WD 200GB
Kylning: Artic Cooling ATI Silencer 1 | Thermaltake volcano 9 coolmod | 3*80mm chassifläktar.
Allt är relativt!

Permalänk
Medlem

Jag använder tjänsten på www.logmein.com
Man bara behöver intallera ett litet program på datorn du vill styra och ett plugin till firefox/ie på den du sitter och styr ifrån. Fungerar över internet. Annars fungerar Realnvc bra om man vill styra bådea via LAN och via internet.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor