totoo:
Poängen med hela grejen var att jag inte ville använda javascript, efterssom det inte kommer fungera för dem som inte har stöd för det annars.
Men nu när jag tänker efter så kanske det är lika bra. Efterssom enda effekten för dom som inte har stöd för javascript kommer bli att dom inte kan se hovereffekten på länken, vilket egentligen inte är jätteviktigt.
Det är mest en grafisk effekt och har ingen inverkan på funktionaliteten, förutom att det kanske blir lite svårare att se att det är en länk. Men åandra sidan så ser man ju "handen", och det är väldigt få som inte har stöd för javascript.
Poängen är att jag vill plocka fram olika backgrundsbilder, efter id: t som plockas ut ur databasen. Tänkte först göra en php fil som jag använder som css fil och plocka inte den i början av dokumentet tillsammans med dom andra css filerna. Men sen kom jag på att det inte kommer funka efterssom id: t genereras fram längre ner i koden.
Ett problem med att använda javascript är att hover effekten ligger i samma bild som den ice hovrade varianten. Detta för att undvika "flimmer", men den tekniken känner ni ju förmodligen redan till.
Men det kanske går att lösa iallafall?
/MVH Tomas