Högljudda och extremt starka fläktar sökes

Permalänk
Medlem

Högljudda och extremt starka fläktar sökes

Ha försökt snart et halvår men överallt är dem slut.

Mailat SHG m.fl men inget svar i återvändo.

Lagt ut annons om Dela fläktar men ingen har kunnat bidra med sådana.

Har absolut inga problem med ljudnivå och söker efter som ruriken säger.

Har ni länkar jag kan beställa utomlands som fraktar internationellt eller någon som kan sälja ett par st så kom med länkar/förslag.

Tack!

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1856

där har du en delta, dock kommer den in lite sent, v 6.

kolla på claesohlsson där hittade jag en 140mm fläkt tror jag det var som det var ett hyfsat drag på.
sen om du är riktigt hardcore så är det dassfläktar och liknande som ofta går på 230 volt. men pallar du ljudet så visst. finns en del såna på classe oxå, har även sett lite knepigare turbin fläktar där oxå, fast dom var stora med metall blad och såg läskigt kraftiga ut.

EDIT: gå in på elfa.se och sök på fläktar så får du upp en del som kan vara intressanta.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Webhallen ska väl ha delta fläktar? Dom hade ju en coolermaster cpu kylare ett tag med 2st delta till i ett paket.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Härligt, tackar för tipsen!

Men mer är välkommet

EDIT: Elfa hade visst "bara" upp till 3000 rpm men får kika närmre senare. Såg inte så ljust ut på Clas Ohlsons hemsida men hittade denna fläkt i fel kategori http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23374492

Verkar vara et riktigt drag i den. Kan det vara så att de har ett större utbud i butik än på nätet?

Permalänk
Medlem

kan du komma till en butik så kan du kolla, vet inte om dom har allt på nätet som dom har i butiken?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Permalänk

vad ska du ha det till? vattenkylning utomhus? lr e du döv?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Inaktiv

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20439393

Låter dom fan men flyttar en del luft.... står inte vad du ska ha den till.

Permalänk
Medlem

Efter att man inte håller med vissa om att 100% på 8800GT är högt så börjar man ju undra... Men vågorna som ljudet utger stör jag mig liksom inte på, kan väl sitta i generna under släktens hårda Sovjettid

Visst hör jag att det låter men vad gör inte det? Även musik låter i hörlurarna och det är mycket mer dB du utsätts för där direkt in i trumhinnan, men detta brukar man inte störa sig på riktigt, så tar väl blåset som en konstig komposition mer eller mindre...

Permalänk
Medlem

Förutom att delta-fläktar inte låter blååååås, de låter ungefär som en dammsugare. Det är ett vasst skärande ljud, inget högljutt brummande. Går inte att jämföra med fläkten i en bil t.ex.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Herrlich!

Ska få en snart av en generös herre som kunde tänka sig sälja den till mig.

Måste upplevas minst sagt.

Permalänk
Medlem

Har en Panaflo fläkt som låter rätt mkt men det är nog max 32db, har kollat lite videos med Delta fläktar och dom låter inte speciellt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=qim3igj4Ujs
Panaflo

http://www.youtube.com/watch?v=11spw-uewHI&feature=related
Delta haha

Permalänk
Medlem

Det är en sak att inte störas av fläktljud, men du behöver inte all den kylning. Jag skulle till och med våga påstå att för starka fläktar kan skada din hårdvara.

Om du kunde få ett system att få ut exakt lika mycket prestanda när det var jättehögljutt och när det var i stort sett tyst, vilket skulle du gå på? Och om det istället var så att du fick lite sämre prestanda (inte märkbar vid normalt användande/spelande), vilket skulle du välja?

Min poäng är, överdriv inte bara för att du kan klarar dig med högre ljud i omgivningen. Du slösar mer pengar och tid och kan utveckla tinitus och andra hörselproblem om du sitter vid ett sånt system i längden. Ditt system klarar sig ypperligt med "okej" kylning, jag lovar.

Och en sista sak. Har du aldrig provat ett riktigt tyst system? Kan du tänka dig det? Sitta vid en monsterdator och surfa, och inte kunna höra datorn alls. När man sen sätter på ett spel varvar fläktarna upp lite för att flytta den extra värmen, men det hörs fortfarande inte utanför spelets ljud. Jämför sen med ditt fläktmonster till dator som låter som en byggarbetsplats 24/7. Inte bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Det är en sak att inte störas av fläktljud, men du behöver inte all den kylning. Jag skulle till och med våga påstå att för starka fläktar kan skada din hårdvara.

Om du kunde få ett system att få ut exakt lika mycket prestanda när det var jättehögljutt och när det var i stort sett tyst, vilket skulle du gå på? Och om det istället var så att du fick lite sämre prestanda (inte märkbar vid normalt användande/spelande), vilket skulle du välja?

Min poäng är, överdriv inte bara för att du kan klarar dig med högre ljud i omgivningen. Du slösar mer pengar och tid och kan utveckla tinitus och andra hörselproblem om du sitter vid ett sånt system i längden. Ditt system klarar sig ypperligt med "okej" kylning, jag lovar.

Och en sista sak. Har du aldrig provat ett riktigt tyst system? Kan du tänka dig det? Sitta vid en monsterdator och surfa, och inte kunna höra datorn alls. När man sen sätter på ett spel varvar fläktarna upp lite för att flytta den extra värmen, men det hörs fortfarande inte utanför spelets ljud. Jämför sen med ditt fläktmonster till dator som låter som en byggarbetsplats 24/7. Inte bra.

Förutsagt att vi inte talar om orkanvindar som sliter loss delar i datorn får du gärna förklara vad du menar med att för starka fläktar kan skada hårdvaran.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Förutsagt att vi inte talar om orkanvindar som sliter loss delar i datorn får du gärna förklara vad du menar med att för starka fläktar kan skada hårdvaran.

Skulle väl vara om de drar för mycket kräm och kopplas direkt till moderkortet kanske? Vet att min delta jag hade en gång i tiden inte varvade upp ordentligt förrän jag körde den direkt på agget

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har en Panaflo fläkt som låter rätt mkt men det är nog max 32db, har kollat lite videos med Delta fläktar och dom låter inte speciellt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=qim3igj4Ujs
Panaflo

http://www.youtube.com/watch?v=11spw-uewHI&feature=related
Delta haha

haha. omg ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Deltan låter som mina högvarviga flygplan motorerna (okej, inte riktigt lika mycket), kanske skulle stoppa in en sån i datorn o klocka lite. 600g dragkraft och ca 100km/h pitchspeed, hur mycket cfm blir det?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

En fråga bara, har en stacker 832, men undrar var jag ska sätta fast denna testversion av Deltan. På 120 ultra exteme kylningen eller vidd sidan som inblås rak på moderkortet och grafikkortet eller som utblås?

Denna tråd följer upp till ett test så får ni se förändringarna i grader för alla som är intresserade.

Jean-Luc Picard, förstår ditt argument gott och väl och har tänkt på saken. Men någon gång måste vara en första gång, inte sant?

Permalänk
Medlem

sätta några delta på datorn så den kan glida runt på golvet med hjälp av lite RC servon

nu på senare tid har ljudnivån i datorer dominerat överöverklockningen men inte för så länge sen skydde folk inga medel för att få ut max klock ur sina datorer.

tror att det ändrades när folk började ha på sina datorer på natten och htpc datorer mm.

inte kul att höra 3 delta på högsta varv när man kollar på film

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sätta några delta på datorn så den kan glida runt på golvet med hjälp av lite RC servon

nu på senare tid har ljudnivån i datorer dominerat överöverklockningen men inte för så länge sen skydde folk inga medel för att få ut max klock ur sina datorer.

tror att det ändrades när folk började ha på sina datorer på natten och htpc datorer mm.

inte kul att höra 3 delta på högsta varv när man kollar på film

Man kanske skulle bygga en svävare med deltafläktar fan, sugen

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Man kanske skulle bygga en svävare med deltafläktar fan, sugen

Haha lol. Det vore värt ett försök om man hade råd/tid

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Jag väntar på test av ditt system och fina bilder hoppas jag att du kan få med. Kul med lite anorlunda tester.

HTE.kgb

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Jag väntar på test av ditt system och fina bilder hoppas jag att du kan få med. Kul med lite anorlunda tester.

HTE.kgb

Härligt att höra en någorlunda entusiasm i forumet

Filmer kommer också upp när jag får tid under jullovet, bara en tidsfråga innan jag får fläkten. Fläkten kommer testas i olika platser i stackern och testet kommer genomföras både på mitt nuvarande X38 och det senare X48.

Kan knappt bärga mig

Permalänk

Detta ska bli intressant!

Permalänk
Medlem

På tal om högljudda och extremt starka fläktar,

http://www.youtube.com/watch?v=j5ccYnX6s-g

Jag var bara tvungen

Visa signatur

Snabb & Tyst --> Antec P182 | Corsair HX 520w | Gigabyte P35-DS4 rev 2.0 F9 | Q6600 @ 3,2 GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua NF-S12 | Corsair XMS2 PC2-6400 @ 800 MHz, CL4 | Leadtek 8800 GT | WD 500 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1rro
På tal om högljudda och extremt starka fläktar,

http://www.youtube.com/watch?v=j5ccYnX6s-g

Jag var bara tvungen

SATAN sätt in den i datorn så jävlar blir det lite vind :), fast o andra sidan bör vinden från motorn vara ganska varm?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1rro
På tal om högljudda och extremt starka fläktar,

http://www.youtube.com/watch?v=j5ccYnX6s-g

Jag var bara tvungen

Hmm, tänkte aldrig på det. Aja, får väl bli en annan gång

Permalänk

Den människa som härdar ut med ljudet från en 120mm Delta mer än för maxbench mår inte bra När jag bänkar kör jag med just 120mm Delta, efter någon timme så mår man nästan illa pga det obehagliga ljudet. Och jag kan säga att jag inte är ett dugg kräsen på att det skall vara tyst. Funktion före allt annat men i detta fall är det bara för extremt. Det är inte bara det att den låter högt utan det är ett vinande/skärande ljud.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Jag hade en Vantec Tornado. Det var en JÄVLA fläkt att blåsa på!

Sålde den efter ett par dagar dock, den lät -precis- som en hårtork.

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D