Permalänk
Melding Plague

Ikonik Zaria A20 SIM

På Computex passade flera nya tillverkare på att visa upp sina produkter, däribland Ikonik. Nu är det dags för SweClockers att ta en titt på en av de första produkterna från tillverkaren, nämligen Zaria A20.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi kul o se lite ny tänk.

men min första tanke när jag såg 80mm fläktar var, WHAT ?!används sånna fortfarande

det får mig att tänka tillbaka i tiden på thermaltakes gammla 80mm kylflänsar haha fy fan va de lät.

Varför inte en "Swec rekommenderar" tag? för tidigt att säg innan vi sett priset kanske?

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt inte om det chassit

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Kul med lite nytänkande men... nja, någonting tar emot

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Isch, 80 mm fläktar, det var ingen särskilt bra morot för att köpa det chassit.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

rätt interessant chassie men.. neeej.. 80mm fläktar är inte acceptabla =P

Visa signatur

// Tobias

Permalänk
Avstängd

e det bara jag som tycker sweclockers recencerar alderless för mycket chassin

ja menar, gå in och kolla på arkivet 2/3 delar är chassirecentioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
e det bara jag som tycker sweclockers recencerar alderless för mycket chassin

ja menar, gå in och kolla på arkivet 2/3 delar är chassirecentioner

Finns väl inget negativt med det?
Utmärkt vid framtida införskaffning av nytt chassi.

Vad skulle du vilja se mer av?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
e det bara jag som tycker sweclockers recencerar alderless för mycket chassin ...

Håller med. Hellre chassin än grafikkort dock eftersom man hittar recensioner på det överallt. På en sida som sweclockers.com borde det vara lämpligt med överklockningsprestanda hos CPU:er, fläktar, kylflänsar och andra kylanordningar för CPU:er, grafikkort, hårddiskar mm men även chassin och nätagg såklart.

Några önskningar är Thermalrights nya T-Rad2 tillsammans med HR-03 GT i samma test med några fler kombatanter till de nya ATI-korten.
Ett jämförande test på TFT-monitorer med 100hz (el mer) när de blir vanligare skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt var de men finns ju nackdelar med allt!

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är så farligt me 80mm fläktar
Men jag skulle lätt kunna tänka mig ett sådant chassi in jag nu inte skulle ha mitt P182b (-:
Vill se lite fler chassin i större version av dom

Permalänk
Avstängd

Hemskt ful mjukvara.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt med idéer, även om det i princip är det samma sak som ett hyffsat chassi med en fläktkontroller. Jag menar, de flesta system idag kan ju styras av div. gratis mjukvara, så om SpeedFan?

Överdrivet alt. fel placerade fläktar i ovanstående chassi, och att det kanske inte finns ett större behov av kontroll i en sådan model. Ett liknande system i ett Antec 18x/19x etc. (chassin med indelade rum) hade nog fungerat bättre.

Jag finner kanske inte ett större behov av att övervaka allting som vissa tillverkare verkar sträva efter. Tror att Cooler Master var bland de första, med ESA som övervakar fläktar, PSU etc. bara man har rätt komponenter. Lite overkill.

Permalänk
Medlem

Varför ska tillverkarna tvunget sätta in LED-fläktar? *sigh*

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Trevlig recension.
Jag håller med de flesta gällande 80 mm fläktarna, de är synnerligen omoderna.
Idén med att kunna sätta fast tillbehören inuti chassit verkar bra, man vet aldrig när man behöver dem.
SIM verkar ganska bra dessutom, jag önskar att fläktkontroller var en standard i industrin. Mjukvarustyrd gör det bara ännu bättre!

Permalänk
Medlem

Trevligt med medföljande mjukvarubaserad fläktstyrning, har dock en T-balancer redan som funkar fint. I övrigt hade väl inte chassit så mycket att komma med :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Varför ska tillverkarna tvunget sätta in LED-fläktar? *sigh*

Man kunde ju stänga av ljuset i fläktarna, so what's the problem?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Det är perfekt med chassirecentioner. Att välja chassi är tillsammans med moderkortval det svåraste när man bygger en ny dator. Tack för ännu en bra chassierecention.

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tyckte om chassit men viktigast är:

Sweclockers bästa recension på chassi hittills

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Snyggt chassi kul o se lite ny tänk.

men min första tanke när jag såg 80mm fläktar var, WHAT ?!används sånna fortfarande

det får mig att tänka tillbaka i tiden på thermaltakes gammla 80mm kylflänsar haha fy fan va de lät.

Varför inte en "Swec rekommenderar" tag? för tidigt att säg innan vi sett priset kanske?

HAha jag hade en TT vulcane den med 60mm på 6800RPM på min Tbird 1333mhz min först gaming burk
Härliga tider..

SKÅÅÅÅL kosmonauter ses på måndag // John-Erik

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

gillar det!! om plånboken tillåter kanske man skall slå till fast jag gillar mitt sharkoon

Permalänk
Hedersmedlem

Bra recension som vanligt. Detta chassi var dock inget för mig.
Dock stör jag mig på att ni alltid använder en VIT front till DVD läsaren, byt den tack?

Permalänk
Hedersmedlem

Detta chassi är en av de bättre enligt mig. Men... 80mm borde skippas.

Skulle vilja designa ett eget chassi.. dock har jag inte grejjer för att bygga ett, så det är lite tråkigt.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Ser ju ganska trevligt ut. Synd att det var stål och såg lite allmänt tacky ut på insidan. RA X10 ser betydligt fräschare ut. Men Zaria'n var riktigt stilren och gillar den stora knappen Lite B&B-känsla över det hela

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Tempvärden på ikonic var ingen höjdare. skiljer i vissa fall 15-20 grader mot ANTECS låda.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

...och det finns säkert ingen av SweClockers läsare som skulle acceptera att spela eller för den delen arbeta i den ljudnivån.

Bah.

Jag gissar på att min dator ligger på ca. 65 db om inte mer.

Har en Kaze 3000 rpm;are som körs på 12v, 5st 120mm på 12v, och 4870X2 som snurrar i nära 5000 rpm. (Chassit är ett Cosmos 1000 för övrigt).

Jag tycker det är trevligt med lite ljud

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Intressant är att Ikonik också valt att skicka med en plexiglasruta. Denna kan monteras i den vänstra sidoplåten. Glasrutan ersätter då en perforerad plåt som sitter monterad vid leverans.

Vänster sida? De finns ju bara en slät plåt på vänster sida av chassiet? Eller har recensenten stått framför spegeln? Man utgår väl alltid från att bak är bak och fram är fram (för fram är väl ändå där cd/dvd-rommarna sitter och bak där nätagget sitter?!) så om man kollar enligt chassits riktning(där fram och bak är som jag beskrev) så borde höger vara rätt sida och inte vänster. Liksom bilar alltid i färdriktningen;)

Var tvungen att kommentera detta ja. Eftersom de flesta inte kollar sig själva i spegeln och säger att vänster hand är höger osv

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Gillar stilrena chassin men detta var ju fult!:P

Visa signatur

Citera så får du svar :)