Permalänk

Får "låg" poäng i 3DMark Vantage

Hej jag har en i7 (2.66Ghz) processor och med den får jag cirka 16.500 poäng, är det inte lite lågt? Varför?
Jag skickar med 3DMark loggen:
http://service.futuremark.com/resultAnalyzer.action?resultId=...

Processorn fick lite poäng på de två först cpu testen, men feature testen gick bättre, är min processor sämre än normalt?

Permalänk
Medlem

vet ej vad du har för dator men klocka upp den i 3.5

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk

länken funkar inte för mig men med min AMD phenom 945 @ 3470mhz så får jag ca 4920poäng >.>

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk

Jag har:
EX58-UD3R
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Som sagt, jag får 16.490 poäng på cpu i 3dmark, jag tror att jag kan ha skadat moderkortet när jag installerade systemet. Eller är mina ca 16.000 helt ok?
(Jag får 16.900 poäng för grafikkortet 5870, är det dåligt?)

Jag skulle vara jättetacksam för ett svar

Permalänk

16-17k är normalt om du kör oklockat.

[Edit]: Av att döma av dina specs gissar jag att du har samma som jag, köpt hos komplett?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Jag har:
EX58-UD3R
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Som sagt, jag får 16.490 poäng på cpu i 3dmark, jag tror att jag kan ha skadat moderkortet när jag installerade systemet. Eller är mina ca 16.000 helt ok?
(Jag får 16.900 poäng för grafikkortet 5870, är det dåligt?)

Jag skulle vara jättetacksam för ett svar

Varför läser du inte vad andra som har liknande hårdvara får ? Det är just därför Futurmark la ut hela databasen. Så att osäkra kan jämföra själva..

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Jag har skaffat mitt paket från komplett!!! Det äger fett!

Till Redzo:Jag har kollat andras resultat i futermark och sett att jag har mindre än de flesta andra.

Nu har jag fixat "problemet"!!!!

JAG BYTTE KYLARE OCH Nu PRESTERAR MIN PROCESSOR 1000 POÄNG MER!!!
Nu får jag cirka 17.4 k poäng med min thermalright kylare

Jag rekommenderar alla att köpa en bättre kylare än vad som följer med processorn

Permalänk
Medlem

Hur kan den prestera bättre om man byter kylare?
Om nån kan svara på den frågan
Men iaf skoj att du fick högre poäng

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Sen när ger kylare prestandaökning? =D

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Avstängd

Turbo boost?

Permalänk
Avstängd

Det skulle ju alltså kunna vara så att din CPU gick väldigt varmt så att den blev att prestera sämmre... En del av CPUn effekt blir ju omvandlat till värme..

MVH

Permalänk
Citat:

Jag har skaffat mitt paket från komplett!!! Det äger fett!

Till Redzo:Jag har kollat andras resultat i futermark och sett att jag har mindre än de flesta andra.

Nu har jag fixat "problemet"!!!!

JAG BYTTE KYLARE OCH Nu PRESTERAR MIN PROCESSOR 1000 POÄNG MER!!!
Nu får jag cirka 17.4 k poäng med min thermalright kylare

Jag rekommenderar alla att köpa en bättre kylare än vad som följer med processorn

En oklockad i7 med stock kylning blir inte så varm att prestandan påverkas. Om nånting så var 1000 ökningen en tillfällighet (om än en stor). Sett det variera plus/minus 400p men 1000 var mycket.

Permalänk
Medlem

Haha hur fan kunde han få +1000p genom att byta kylare?

Visa signatur

Asus p6t deluxe v2 - i7 920 d0 - Corsair Dominator 1600mhz - Ati Radeon 5970 - Intel x-25m g2 80 GB - WD Green Power 1 TB - Powered by Corsair HX1000w :)

Permalänk

Ok, jag bytte även nättagg så det var nog det som gjorde det ^^ Haha, vad pinsamt för mig.

Sorry för missförståndet.

Men min processor var jättevarm förut, cirka 50+ i idle...

HAHA, jag skrattar åt mig själv ^^

Permalänk
Inaktiv

Om CPU´n blir för varm aktiveras inte Turbo Boost-funktionen. Jag kör en 940 som är lätt överklockad med standardkylare och min Turbo Boost funkar. Varm blir den inte heller.

Om din Turbo Boost funkar är det, som tidigare nämnts, en tillfällighet att du fick 1000p mer i samband med att du bytte kylare. Standardkylaren håller ganska bra så länge du håller dig under 3,4Ghz. Max är 4Ghz med vanlig luftkylning på en i7.

Permalänk
Citat:

Ok, jag bytte även nättagg så det var nog det som gjorde det ^^ Haha, vad pinsamt för mig.

Sorry för missförståndet.

Men min processor var jättevarm förut, cirka 50+ i idle...

HAHA, jag skrattar åt mig själv ^^

50c i idle är inte jättevarm på stock. Också gränsen för luft ligger nog snäppet högre än 4ghz, kör själv på 4.2 på luft men gränsen ligger där någonstans.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
50c i idle är inte jättevarm på stock. Också gränsen för luft ligger nog snäppet högre än 4ghz, kör själv på 4.2 på luft men gränsen ligger där någonstans.

Självklart kan man få ut något mer om man har bra kylning och något sämre med för klen kylning, men generellt ligger gränsen på 4Ghz.

Vad har du för kylare och chassi? Nyfiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Självklart kan man få ut något mer om man har bra kylning och något sämre med för klen kylning, men generellt ligger gränsen på 4Ghz.

Vad har du för kylare och chassi? Nyfiken

ZalmanCNPS10X som sitter i ett Coolermaster Centurion.

Permalänk
Medlem

Klocka lite så ska det nog bli bättre

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=13089515

I7 och 5870:)

Visa signatur

________________________________________________________________________________________________
Chassi: Antec 1200 | Nätagg: Corsair AX1200w | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | Processor: i7-960 @4,1 | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6gb |HDD: Intel® SSD 510 Series 120GB

Permalänk
Medlem

Får 17970 på cpu med i7 930 @ stock

Visa signatur

CPU: i7 930 + H50, MB: Asus p6x58d premium, Minne: 3*2 gb 1600mhz GPU: Sapphire vapor-x 5850, PSU: Corsair HX 650W, Disk1: Intel X25 G2 80gb, Disk2: WD caviar black 1 TB 64mb