Spotify via bluetooth till V50:n

Permalänk
Medlem

Spotify via bluetooth till V50:n

Tjenare, har sökt efter information men ej hittat. Jag har som sagt en Iphone 4 som jag vill kunna spela upp Spotify i bilens högtalare. Det fungerar finfint att koppla upp sig via bluetooth, men att sedan få ut Spotify till högtalarna får jag inte ihop. Om jag ringer till telefonen när den är uppkopplad mot bilen och samtidigt spelar upp Spotify så låter det ut, men lägger jag på så slutar musiken att spela i högtalarna. Är det någon inställning som jag har missat??

Nån som har någon ide??

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankan_84:

Tjenare, har sökt efter information men ej hittat. Jag har som sagt en Iphone 4 som jag vill kunna spela upp Spotify i bilens högtalare. Det fungerar finfint att koppla upp sig via bluetooth, men att sedan få ut Spotify till högtalarna får jag inte ihop. Om jag ringer till telefonen när den är uppkopplad mot bilen och samtidigt spelar upp Spotify så låter det ut, men lägger jag på så slutar musiken att spela i högtalarna. Är det någon inställning som jag har missat??

Nån som har någon ide??

Vet inte vilken modell det är på stereon i V50 men i min S60 (2011) så har jag bara valt bluetooth under media-menyn. Det var allt som behövdes. Har också en iPhone 4.

Denna feature är ju förövrigt guld värd! Lyssnar på spotify i hörlurarna på väg till garaget och så när man sätter sig i bilen så slår den automatiskt om och fortsätter spela upp i bilstereon. När man kliver ut så återgår den till hörlurarna. Aldrig mer sladd säger jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vet inte vilken modell det är på stereon i V50 men i min S60 (2011) så har jag bara valt bluetooth under media-menyn. Det var allt som behövdes. Har också en iPhone 4.

Denna feature är ju förövrigt guld värd! Lyssnar på spotify i hörlurarna på väg till garaget och så när man sätter sig i bilen så slår den automatiskt om och fortsätter spela upp i bilstereon. När man kliver ut så återgår den till hörlurarna. Aldrig mer sladd säger jag!

Okey, detta är en V50 2010. Jag just nu bara lagt in telefonen via bluetooth. Men jag har inte hittat några inställningar i någon mediameny, men ska kolla detta. Du behövde inte göra några inställningar i telefonen eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankan_84:

Okey, detta är en V50 2010. Jag just nu bara lagt in telefonen via bluetooth. Men jag har inte hittat några inställningar i någon mediameny, men ska kolla detta. Du behövde inte göra några inställningar i telefonen eller?

Nej, inte mer än att "para" telefonen till bilen första gången.

På S60 finns en media-knapp och då får man upp en meny med olika källor man kan välja på och där finns bland annat bluetooth som ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

På S60 finns en media-knapp och då får man upp en meny med olika källor man kan välja på och där finns bland annat bluetooth som ett alternativ.

Ska kolla detta, återkommer imorgon. Tack för svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Är det ett tillägg som du köpte med bilen? har själv en V70 2010 som har bluetooth-telefon, men fungerar inte att köra spotify till högtalarna när jag parat ihop telefonen.

Visa signatur

| FD Define R2 | Corsair HX 750W | Gigabyte GA-P55-UD4 | Intel Core i5 750 2.66GHz | XFX Radeon HD5850 1GB | Corsair 4GB XMS2 | 80GB Intel X25-M G2 | 640GB WD Black |

Permalänk
Medlem

Smidigt att slippa dra kabel när man lyssnar på musik i bilen! Hur blir ljudkvalitén? Nästan bättre än när man kör med kabel va?

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Förresten, någon som vet hur detta funkar i nyare Audi-modeller?

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skoogftw:

Är det ett tillägg som du köpte med bilen? har själv en V70 2010 som har bluetooth-telefon, men fungerar inte att köra spotify till högtalarna när jag parat ihop telefonen.

Det var inget specifikt tillval, kommer med "high-performance"-ljudanläggningen till S60n som ingår i momentum-paketet. Själva featuren kallas "Media Bluetooth" i manualen.

Standard-ljudanläggningen saknar detta och stödjer bara bluetooth för telefonsamtal.

Vet dock inte om det är samma modell av ljudsystem som används för V50, S60 och V70.

Skrivet av pozzi:

Smidigt att slippa dra kabel när man lyssnar på musik i bilen! Hur blir ljudkvalitén? Nästan bättre än när man kör med kabel va?

Det är otroligt skönt att slippa att ta upp telefonen och koppla in den, speciellt de gånger man bara åker kortare sträckor. Den börjar som sagt automatiskt spela upp det jag senaste lyssnat på i telefonen och sen kan jag byta låt och sånt med knapparna på ratten. Så enda gången jag måste röra telefonen är om jag vill byta spellista i spotify.

Vad gäller ljudkvalite så har jag inte jämfört med att köra via aux-ingången men har en iPod/iPhone-ingång (usb) som jag använder när jag vill ladda telefonen och jag hör ingen skillnad alls i ljudkvalite när jag spelar upp via den jämfört med att köra bluetooth. Riktigt bra ljud genom båda tycker jag.

Detta har blivit en "måste ha" feature för mig, kommer aldrig köpa en bil som saknar trådlös uppspelning av ljud från och med nu

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden något då jag har en fråga på ämnet..

Varje gång jag hoppar in i bilen och telefonen kopplas upp automatiskt, börjar den första låten i mitt musikbibliotek att spelas.
Varje gång, samma låt.

Någon som vet hur man stänger av detta automatiska tryck på Play?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det var inget specifikt tillval, kommer med "high-performance"-ljudanläggningen till S60n som ingår i momentum-paketet. Själva featuren kallas "Media Bluetooth" i manualen.

Standard-ljudanläggningen saknar detta och stödjer bara bluetooth för telefonsamtal.

Vet dock inte om det är samma modell av ljudsystem som används för V50, S60 och V70.

Tror inte att samma sak gäller för V50 då den verkar ha en äldre variant av infotainment systemet än vad S60 och nyare V70 har. Möjligt att det finns som tillbehör men då borde det fungera out-of-the-box för TS.