Permalänk
Medlem

vart köpa ½" Y-Koppling?

Jag fick hem 7meter silikonslang från makab igår :):)
men det som hindrar mig från att sätta i MB-blocket och bli klar med vattenslingan är igentligen bara att jag behöver 2st ½" Y-kopplingar. Så om det är någon som vet vart jag kan köpa dessa så skulle jag vara oändligt tacksam, för tro mig, jag har sök efter dessa till förbannelse :/
Jag är riktigt nära att beställa från overclockedpc.co.uk men de borde ju finnas i Sverige, tycker jag

Tackar på förhand
Mvh saft

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Y-koppling kan jag inte hjälpa dig med, men T-kopplingar finns på mekonomen Laitis mm. Dom har säkert Y me men jag har itne frågat

Permalänk
Medlem

har sett 1/2" Y-kopplingar i plast i båtaffärer och på biltema...

Permalänk
Medlem

17mm t-kopplingar finns på classe

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

letar du efter plast kopplingar, så är det välsorterad båtaffärer som har det, du kan vara beredd på att betala typ 35-60kr st. eller om du vill betälla från utlandet, så finns dom här http://www.mcmaster.com/

p.s fick ett mail från Makab, på mailet står det att dom inte säljer silikon slngar mer, hur lyckades du? vilken storlek beställde du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
p.s fick ett mail från Makab, på mailet står det att dom inte säljer silikon slngar mer, hur lyckades du? vilken storlek beställde du?

Jag beställde för cirka 3 veckor sedan, men då hade de tydligen inte slangen i lager så paketet kom först nu. Storleken är 12/17.
De finns ju nått ställe i stockholm som ska ha slangar oxå, emn jag kommer inte ihåg vad de heter.

Tackar för förslaget alla!
Tvivlar på att min lokala lilla Biltema har, så jag får nog åka runt till massa båtbutiker och kika

mvh Saft

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips: Kolla in välsorterade plant/trädgårds-jox försäljare, för det är mycket ½" i fontäner och sånt.