Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Once upon a time in the west - Klassisk västern med Charles Bronson som munspelstutande hårding. ALLA är hårdingar i denna, kvinnorna är fagra och mexikanerna fega. Det skjuts, det rids, man har Dusters på sig. Handling finns men den är tämligen ointressant. Den är rätt välgjord med smutsiga grova män, snygga pistoler och välbyggda scener. 8/10

-I saw three of these dusters a short time ago. They were waiting for a train. Inside the dusters, there were three men.

-So?

-Inside the men, there were three bullets.

Grym film!

Permalänk
Medlem

Prisoner of war

Scott Adkins är… som alltid… Stel och oövervinnlig.

Vet inte varför jag spenderade pengar på Atv för denna.
Måste vara feberrus 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Who am I? (1998, Jackie Chan)

Går inte att jämföra kvalitén med dagens filmer på både gott och ont, men ifall man slappna av och njuta av en klassisk dum, meningslös och ologisk actionkomedi med fantasiinslag samt medioker skådespeleri så går det ändå att titta på. Det var länge sedan jag hade tittat på något sådant och det var förvånadsvärd underhållande, kanske var jag bara på gott humör.

5.6/10 tycker jag det förtjänar.

Jackie Chan har jag tyckt om sedan barndomen och det finns såklart mycket bättre med honom än detta, hans regisseringar är inte direkt de bästa.

PS. filmer, som med kanske allt, blir bättre när man tar en paus från dem
Kan även vara paus från bara en typ av filmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Who am I? (1998, Jackie Chan)

Går inte att jämföra kvalitén med dagens filmer på både gott och ont, men ifall man slappna av och njuta av en klassisk dum, meningslös och ologisk actionkomedi med fantasiinslag samt medioker skådespeleri så går det ändå att titta på. Det var länge sedan jag hade tittat på något sådant och det var förvånadsvärd underhållande, kanske var jag bara på gott humör.

5.6/10 tycker jag det förtjänar.

Jackie Chan har jag tyckt om sedan barndomen och det finns såklart mycket bättre med honom än detta, hans regisseringar är inte direkt de bästa.

PS. filmer, som med kanske allt, blir bättre när man tar en paus från dem
Kan även vara paus från bara en typ av filmer

Ja, det är ju inte en av Jackies bästa direkt. I regel tycker jag att hans bästa är från tidigare i hans karriär, Hongkong/Kina produktionerna. När han började göra filmer i USA (Hollywood) så sjönk underhållningsvärdet och i viss mån kvalitén en hel del. Men det är ju en stil som man måste gilla för att uppskatta. Man måste vara där för fighterna och det humoristiska främst, om man förväntar sig bra skådespel och en djup story så kommer man att bli besviken.

Några av mina gamla Jackie favoriter är: Project A (1 och 2), Police Story (filmerna), Fearless Hyena (1 och 2), Dragons Forever.

Permalänk
Medlem

Warlock (1989) Blu-ray - IMDb 6.2/10
https://www.imdb.com/title/tt0098622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_4_...

In 17th-century New England, witch hunter Giles Redferne (Richard E. Grant) captures an evil warlock (Julian Sands), but the conjurer eludes death with supernatural help. Flung into the future, the warlock winds up in the 1980s and plans to bring about the end of the world. Redferne follows the enchanter into the modern era and continues his mission, but runs into trouble in such unfamiliar surroundings. With the help of a young woman (Lori Singer), can Redferne finally defeat the warlock?
Release date: January 11, 1991 (USA)
Director: Steve Miner

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

The Long Walk (2025)

Som vanligt med Stephen King filmatiseringar så är förväntningarna inte höga.
Men ett betyg på 7,3/10 på IMDB lurade mig att se den.
Tråkigt drama utan överaskningar och en hel del dåliga skådespelare.
Det kändes helt enkelt som a very long walk att se igenom.
David Jonsson gör en bra roll. Mark Hamill är pinsamt dålig, tyvärr som väntat.

4/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The long Walk - I ett dystopiskt alternativ USA som verkar utspelas på typ 60-talet så väljs unga män ut genom ett lotteri för att gå och blir skjutna när de inte orkar längre. Det hela ska tydligen ge ökad tillväxt eller nåt liknande idiotiskt. Det hela är inte helt olikt The hunger games faktiskt fast denna berättelsen skrevs tidigare. Jag läste faktiskt denna storyn för många år sen när jag var ett barn. Överlag har de nog gjort storyn rättvisa men det finns egentligen inte så mycket här. Man kunde ju bara skjutit dom direkt och det hade fått ungefär samma effekt. Själva scenografin och så är ok, filmen är ganska blek och dyster och väldigt grafisk i sitt våld. Den är ok, bara ingen film man kanske egentligen minns nån längre stund. 6/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The Long Walk
5/10

Årets mest hypade film med höga betyg på både IMDB och Rotten Tomatoes... som är ett totalt magplask.

Som ovan skriver, väldigt diffust varför detta sker och vad resultatet faktiskt är, man får ingen "världsbild" mer än ett par repliker och inget mer djup än så. Som en kortfilm hade den kanske varit lyckas, då precis som ovan skriver skyr den inte det realistiska och grafiska våldet och scenografin är ok. Men som spelfilm saknas det... ofantligt mycket och det blir mest utdraget och väldigt förutsägbart.

Detta är stereotypiskt för vad en riktig "meh" film är, gällande allt där även skådespeleriet ingår. Den enda som lyckas stå ut liiiite grand skulle väl vara David Jonsson... men det mesta känns mest rätt platt och bara mal på.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

The Long Walk
5/10

Årets mest hypade film med höga betyg på både IMDB och Rotten Tomatoes... som är ett totalt magplask.

Som ovan skriver, väldigt diffust varför detta sker och vad resultatet faktiskt är, man får ingen "världsbild" mer än ett par repliker och inget mer djup än så. Som en kortfilm hade den kanske varit lyckas, då precis som ovan skriver skyr den inte det realistiska och grafiska våldet och scenografin är ok. Men som spelfilm saknas det... ofantligt mycket och det blir mest utdraget och väldigt förutsägbart.

Detta är stereotypiskt för vad en riktig "meh" film är, gällande allt där även skådespeleriet ingår. Den enda som lyckas stå ut liiiite grand skulle väl vara David Jonsson... men det mesta känns mest rätt platt och bara mal på.

Jag håller med. Väldigt svag historia

4/10 Proclaimers.