snabbkommando för byte av "standardskärm som visar skrivbord"?

Permalänk
Medlem

snabbkommando för byte av "standardskärm som visar skrivbord"?

Jag sitter på en 4:3 skärm vid datorn så kan inte klona bilden till tvn som är 16:9 1080p. Det som fungerar bäst är "visa skrivbordet på" skärm 1 eller 2. Vid tvn har jag trådlöst tangentbord och mus. Jag vill inte välja "utvidga" för om jag gör det och högerklickar på skrivbordet på tvn för att öppna skärmupplösning eller catalyst, så kommer fönstret alltid upp upp på datorskärmen och den ser jag inte från tvn. Enda sättet som det är nu är att välja "visa skrivbordet" på tvn, sen skynda mig bort till tvn för att välja "behåll ändring".
Finns det något program där jag kan ha som en ikon på skrivbordet eller kortkommando som sköter detta utan att behöva bekräfta och "behålla ändringar". Samma sak gäller för vilken enhet som spela upp ljud. Vid datorn vill jag ha ljudkortets drivrutiner och vid tvn vill jag ha ATIs hd ljud via grafikkortet. Skulle va skönt om det fanns något kombo program som fixade båda dessa saker. Skulle underlätta min vardag om den var lite mer "plug n play".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Operativsystem?

Jag kör Win7 och där kan man använda Win+P för att växla mellan lägena Skärmen eller Projektorn (i detta fall TVn) + lite till.
Vid utvidgat skrivbord kan du flytta fönsterna som är aktiva/har fokus med SHIFT + WIN + Vänter/Höger piltangent.

Som sagt det ovan för vet jag fungerar på Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Operativsystem?

Jag kör Win7 och där kan man använda Win+P för att växla mellan lägena Skärmen eller Projektorn (i detta fall TVn) + lite till.
Vid utvidgat skrivbord kan du flytta fönsterna som är aktiva/har fokus med CTRL+SHIFT+Vänter/Höger piltangent.

Som sagt det ovan för vet jag fungerar på Windows 7.

Ja men det var precis det jag eftersökte... har windows 7 64-bit... ska kolla upp det! tack för tipset!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

prova också SHIFT + WIN + höger eller vänster för att flytta fönster mellan skärmarna (I utökat läge)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

prova också SHIFT + WIN + höger eller vänster för att flytta fönster mellan skärmarna (I utökat läge)

Det jag tänkte skriva, vet inte varför det blev CTRL+SHIFT+Vänter/Höger istället