Okända inloggningar – Ring förnekar intrång

Permalänk
Melding Plague

Okända inloggningar – Ring förnekar intrång

En bugg efter en serveruppdatering som nu har åtgärdats ska ha legat bakom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja folk, ni får koppla upp er så mycket ni vill, bara ni inte tar med mig i uppkopplingen

Permalänk
Medlem

Inte första gången Ring läcker som ett såll. Skulle aldrig lita på dem.

Permalänk
Medlem

Ring...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Inte haft några ovanliga inloggningar eller så på vårat system.

Permalänk
Medlem

Finns det någon smart ringklocka man kan köra utan cloud, enbart i HA?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Typ en Indisk lastbilstuta fast för hus, kanske du tänker?
Förmodligen!

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Smart på vilket sätt? Att det plingar när någon trycker? Eller du vill ha kamera och ansiktsigenkänning m.m. också?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Inte enbart via HA, men Unifi har en som inte kräver något moln: Unifi Protect G4 doorbell. Och förhoppningsvis kommer det fler molnfria alternativ när Matter blir mer utbrett.

Det lär säkert finnas andra redan nu, har inte så bra koll på utbudet i övrigt.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

TP-link Tapo D230S1 kopplas lokalt till TP-link Tapo H200 Smart Hub.
Men du behöver en app för att bli notifierad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Smart på vilket sätt? Att det plingar när någon trycker? Eller du vill ha kamera och ansiktsigenkänning m.m. också?

Med kamera, har en ganska trafikerad väg precis utanför där paket försvinner ibland. Bra att ha bildbevis att dela med polisen. Men behöver ju inte vara en ringklocka då utan en rörelsekänslig kamera borde funka.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Med kamera, har en ganska trafikerad väg precis utanför där paket försvinner ibland. Bra att ha bildbevis att dela med polisen. Men behöver ju inte vara en ringklocka då utan en rörelsekänslig kamera borde funka.

De icke-trådburna rörelsedetektorerna (inte kamera per-se, meneh..) är ej särskilt pålitliga, fyi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Du får inte filma med fastsatt kamera mot allmänt område.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Han har ju inte sagt att han ska göra det.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är min trapp allmänt område?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Trapp ut mot gata för att filma paket blir..

Men nej, tror ej ens trapp räknas som allmänt område, särskilt om man skyltar om det.

Vänligen ta ej mitt skrivna ord för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Men nej, tror ej ens trapp räknas som allmänt område, särskilt om man skyltar om det.

Inte om det är en villa. För lägenhetshus verkar det inte vara tillåtet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror försvunna paket bäst lyfts mot speditören.

Med detta nämnt, så önskar jag ej delta vidare i denna tråd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja, Aqara G4 fungerar helt lokalt utan molnet eller tillverkarens app. Funkar lokalt med Home Assistant och Apple HomeKit (ev. andra), så man kan även spela in helt lokalt med t.ex. Home Assistant med Scrypted eller på minneskortet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Jag har hus och farstukvist, har väldigt svårt att tro att jag inte skulle få filma där bäst jag vill. Grannarna gör det också på sina.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har hus och farstukvist, har väldigt svårt att tro att jag inte skulle få filma där bäst jag vill. Grannarna gör det också på sina.

Därav påpekandet angående skyltning, men vänligen dryfta frågan förbi Er lokala polisstation innan jag gör bort mig igen.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är min trapp allmänt område?

Skrivet av Baxtex:

Med fastsatt kamera så får du filma där du bäst vill så länge som du bara filmar din tomt, filmar du så att man tex ser den allmänna vägen så är det olagligt.

Att dina grannar gör något gör det inte lagligt.