Visa signatur
Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator
Tjena, fick en Dovado 4GR-router till min 3g-dongel igår och den fungerade felfritt första dagen, men nu börjar det krångla.
Och eftersom jag växte upp med mobilt så har jag noll koll på detta.
Iallafall, när man inte har aktiverat modemet i routern så kan man bara få tillgång till en sida på internet och det är routerns config-sida (med en viss IP, säg 123,321,1,2). Visst tänkte jag, det är nog bra.
Fast när jag skulle aktivera modemet idag (tar ca 1 minut) så tyckte jag att det tog lite extra lång tid, så jag försökte ansluta till Sweclockers innan det var klart för att kolla om det bara hade frusit, men blev bara omdirigerad till config-sidan. Bara det att linken hette "http://www.sweclockers.com/cgi-bin/getcfg-cgi?login", det var väl lite konstigt tänkte jag då.
Men efter att modemet hade aktiverats tänkte jag gå in på sweclockers, men blev än en gång dirigerad till config-sidan.
Så nu kan jag inte ansluta till sweclockers eller någon sida jag råkat slå in medans modemet aktiverats, då det tycks ha bytt IP på sweclockers till "123.321.1.2" t.ex.. Det är iallafall vad jag tycker låter logiskt..
Är mycket frustrerad då jag inte kommer in på sweclockers på Main-datorn, men på laptopen kommer jag in.
Hoppas att jag får hjälp här, annars vet jag inte vad jag gör!
Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.