Permalänk
Medlem

Internetproblem

Okej, först och främst vet jag inte om detta inlägget ligger rätt då jag just skapade en användare men nu till problemet.

Jag formaterade om datorn för jag hade fått nått virus så jag inte kunde starta internet, men nu när jag formaterat om datorn går det inte att starta internet då jag inte tror det finns några drivrutiner, finns det någon snäll människa som skulle kunna hjälpa mig hitta drivrutinen.

Operativsystem: Win 7 64 bit

Moderkort: Foxconn 2AAF

nätverk: Realtek RTL8139

Permalänk
Medlem
Rättade trasig länk
Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Jag installerade ner 32 bittars först och då funkade inte domma drivrutinerna , men funkar dom till 64 då ?

Permalänk
Hedersmedlem

Foxconns egna supportsidor, foxconnchannel, går inte att nå för närvarande, iaf för mig. Du får antingen vänta eller testa direkt från realtek.

foppson, jag såg att din länk var trasig och rättade. Hoppas det var ok.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

okej, fan alltså , har formaterat förut och då har det gått galant, men självklart ska de gå åt helvete nu .

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Foxconns egna supportsidor, foxconnchannel, går inte att nå för närvarande, iaf för mig. Du får antingen vänta eller testa direkt från realtek.

foppson, jag såg att din länk var trasig och rättade. Hoppas det var ok.

Tackar och bockar, blev något fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Denna ska du ladda ner, den innehåller både 32 och 64-bit drivrutin.

Win7 Driver 6.111 2010/10/21 118k

Men det är ju inte säkert att denna funkar men testa går ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Denna ska du ladda ner, den innehåller både 32 och 64-bit drivrutin.

Win7 Driver 6.111 2010/10/21 118k

Men det är ju inte säkert att denna funkar men testa går ju.

Testade med den , men det funkade inte va inte något internet, tror ni att de kan va nått i bios eller nått ? fan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av helylum:

Testade med den , men det funkade inte va inte något internet, tror ni att de kan va nått i bios eller nått ? fan också

Du får nog vänta på Foxconn hemsida då.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av helylum:

Har du kört igenom windows update?
Annars borde de nog finnas på moderkortstillverkarens hemsida... Jag tycker alltid att det blir krångligt att leta tex realtek drivrutiner på realtek.com. Lättare att leta upp moderkortet, och hämta därifrån. Då vet man att man har fått rätt

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ser ut i Win7 i enhetshanteraren, men du kan få fram en sträng typ denna för mitt grafikkort:

PCI\VEN_10DE&DEV_01D1&SUBSYS_821D1043&REV_A1\4&52EDC45&0&0048

Googlar man på det så ser man att det är ett nVidia GeForce 7300 LE (G72)

Om du googlar på dessa värden som finns under Enhetsinstans-ID, Maskinvaru-ID och Kompatibla-ID så borde du finna vad du söker, har man tur hittar man även en drivrutin.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Har du kört igenom windows update?

Hur ska han kunna köra Windows Update om han inte har någon tillgång till internet?

OnT: Om du har kvar skivan till ditt moderkort så kör in den i datorn och installera drivrutinerna som finns på den skivan. Jag upplevde samma problem för ett antal månader sedan, när jag installerade om Windows då jag hade köpt en SSD som skulle vara min nya OS-hårddisk, och det löstes jätteenkelt genom att installera drivrutinerna för moderkortet som fanns på skivan, som jag faktiskt hade sparat för en gångs skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hur ska han kunna köra Windows Update om han inte har någon tillgång till internet?

OnT: Om du har kvar skivan till ditt moderkort så kör in den i datorn och installera drivrutinerna som finns på den skivan. Jag upplevde samma problem för ett antal månader sedan, när jag installerade om Windows då jag hade köpt en SSD som skulle vara min nya OS-hårddisk, och det löstes jätteenkelt genom att installera drivrutinerna för moderkortet som fanns på skivan, som jag faktiskt hade sparat för en gångs skull.

Dock så fick jag ingen skiva, hmm fan får försöka leta upp problemet på nått sätt