Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Metal Max?

Näpp!
Ledtråd:
Spelet släpptes till playstation 1 och arkad. Även till Nintendo DS enligt Google. Vet inte om det var ett annat spel i serien eller samma dock

Spelet är en del i en trilogi.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Jag får Metal Slug vibbar av grafiken, men tycker inte att det stämmer.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Jag får Metal Slug vibbar av grafiken, men tycker inte att det stämmer.

Näpp

Spelet är utvecklat av ett stort japanskt företag.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Näpp

Spelet är utvecklat av ett stort japanskt företag.

Namco.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Har skummat genom alla Namcospel jag kan hitta för PS1 men ringer ingen klocka!
(lite luriga bilder hittills dock, men gissar det är medvetet )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

En bild till

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

En bild till
<Uppladdad bildlänk>

Point Blank? Verkar vara en triologi med ett namne på DS. Ingen aning dock. Orkar inte leta mer på wikipedia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Point Blank? Verkar vara en triologi med ett namne på DS. Ingen aning dock. Orkar inte leta mer på wikipedia

Ding ding ding! We have a winner!

Jag har aldrig spelat spelet men hittade det på någon topplista online!

Din tur 🙂

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Då försöker vi med den här helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Då försöker vi med den här helt enkelt.

Kinesiska hackers från C&C Generals?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Kinesiska hackers från C&C Generals?

Ja jäklar. Den var lite väl lätt alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Ja jäklar. Den var lite väl lätt alltså

Nästan 20 år senast men nog har Generals fastnat på näthinnan.
Köpte bundeln på Steam tidigare i veckan men inte hunnit komma igång. Blir en del RA2 och Generals inom kort.

Behöver klura lite på ett nytt bidrag men borde komma ikväll eller imorrn förmiddag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Troligen lite för enkel men tänker det är bra att hålla igång takten.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jack Orlando!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Jack Orlando!

Rätt!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Då kör jag en gammal goding som jag spelat igenom jag vet inte hur många gånger när jag var ung.
Lite beskuren för att inte omedelbart röja det maa. "protagonisten". En bossfight med lavatema.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Säkert inte rätt spel, men kan inte låta bli på att tänka på den klassiska filmen Zardos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Då kör jag en gammal goding som jag spelat igenom jag vet inte hur många gånger när jag var ung.
Lite beskuren för att inte omedelbart röja det maa. "protagonisten". En bossfight med lavatema. <Uppladdad bildlänk>

Den där tycks kännas igen, gissar på wario land?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Säkert inte rätt spel, men kan inte låta bli på att tänka på den klassiska filmen Zardos!

Två Zardos associationer på typ tre sidor - måste vara rekord
#20406288

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Den där tycks kännas igen, gissar på wario land?

Snyggt!
Mer specifikt är titeln Wario Land: Super Mario Land 3, så det är godkänt.
Det gick snabbare än jag trodde, så jag bjuder på en bild från "cutscene" vid sista bossen som jag förberedde i onödan 😅

Fantastiskt underhållande spel som släpptes -94 till gamla original Gameboy. Av vissa hyllat som det bästa spelet som släppts till Gameboy!
Känner att det är dags att fixa en emulator till mobilen så man kan fördriva lite tid på alla tjänsteresor...

Lämnar med varm hand över facklan.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Snyggt!
Mer specifikt är titeln Wario Land: Super Mario Land 3, så det är godkänt.
Det gick snabbare än jag trodde, så jag bjuder på en bild från "cutscene" vid sista bossen som jag förberedde i onödan 😅
<Uppladdad bildlänk>

Fantastiskt underhållande spel som släpptes -94 till gamla original Gameboy. Av vissa hyllat som det bästa spelet som släppts till Gameboy!
Känner att det är dags att fixa en emulator till mobilen så man kan fördriva lite tid på alla tjänsteresor...

Lämnar med varm hand över facklan.

Kändes igen då jag ägde och körde igenom spelet flertalet gånger på gameboyen 🙂 kul spel men inte lika klass som super mario land

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Snyggt!
Mer specifikt är titeln Wario Land: Super Mario Land 3, så det är godkänt.
Det gick snabbare än jag trodde, så jag bjuder på en bild från "cutscene" vid sista bossen som jag förberedde i onödan 😅
<Uppladdad bildlänk>

Fantastiskt underhållande spel som släpptes -94 till gamla original Gameboy. Av vissa hyllat som det bästa spelet som släppts till Gameboy!
Känner att det är dags att fixa en emulator till mobilen så man kan fördriva lite tid på alla tjänsteresor...

Lämnar med varm hand över facklan.

Kände igen det på UIt i botten med lät bli att gissa denna gång. Insåg det först senare men @Snuffelbutt bidrag innan fick bara vara uppe i två minuter innan jag svarade. Inbillar mig iallafall att den borde vara klurig.

Steam Deck + Retroarch i Steam form för crossplay och molnsparningar rekommenderas annars varmt från min sida, men tar ju mer utrymme i packningen än vad en mobil gör, som man ändå har med sig.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...