Permalänk

Imessage funkar inte.

Har en Iphone 4s med IOS 5.1.1, Har aktiverat iMessage, kopplat det till mitt apple ID, tar emot på både min Email och Telefonnr.
Tycker att det borde funka, men det blir ingen skillnad alls. inga blåa bubblor dvs, står inte nått om iMessage någonstans i "meddelanden". Skickar sms till min kompis som har 4s och ett fungerande iMessage, men mina meddelanden kommer fram som vanliga sms.
Har även startat om telefonen flera ggr, startat om iMessage och stängt av Facetime. Jag har även återställt telefonen via Itunes utan resultat.
Nån som vet vad problemet kan vara?

Permalänk

Har du mobildata eller wifi aktiverat?

Permalänk
Avstängd

För mig fungerar det klockrent, har inte en aning vad som kan vara fel för dig.

Mobildata eller WiFi behöver inte vara aktiverat, det går lika bra över mobilsurf

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Samma här funkar oavsett wifi 3g mm.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

För mig fungerar det klockrent, har inte en aning vad som kan vara fel för dig.

Mobildata eller WiFi behöver inte vara aktiverat, det går lika bra över mobilsurf

Mobildata är mobilsurf. Man måste ha en datakoppling för att kunna skicka data, vilket iMessage är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Mobildata är mobilsurf. Man måste ha en datakoppling för att kunna skicka data, vilket iMessage är.

Självklart är det samma sak, jag som snurrade till mig själv igår kväll pga trötthet och oklart tänkande, det jag egentligen skulle ha skrivit är "WiFi behöver inte vara aktiverat, det går lika bra över mobilsurf"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade även jag samma problem. Var tvungen att lägga in mottagarens apple-id, och sen starta en ny konversation där jag valde apple-idt istället. Då fick jag fram "iMessage", men sen misslyckas sändningen av någon anledning. Prövade både WiFi och 3G utan skillnad.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Permalänk

hittade felet. var så att min mottagares iMessage adress var AppleID, och inte telefonnummret. så la in det på kontaktinfo, så nu funkar det perfekt:) tack för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laserpanda:

hittade felet. var så att min mottagares iMessage adress var AppleID, och inte telefonnummret. så la in det på kontaktinfo, så nu funkar det perfekt:) tack för svar

Förstår inte vad du menar, var du tvungen att lägga till din kompis Apple-ID i kontakter? Det behöver du inte alls, detta är det enda du behöver göra med Apple-ID och iMessage (och det är ditt Apple-ID som ska srivas är)

För att aktivera iMessage så skall du först gå till Inställningar –> Meddelanden
Ta emot på = Här inne kan du se ditt Apple-ID, ditt telefonnummer samt din e-post. Denna information används för att andra skall kunna se om du har iMessage eller inte

Visa signatur