Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Måste dock väga en jäkla massa Helt ok dock inte i min smak tyvärr.

Är faktiskt inte så galet tung, men den är klart mycket tyngre än original aluminium lådan
Skall ta och väga den imorgon.

Permalänk
Medlem

Tyckte du var galen när du skulle göra sidorna av betong. Och det är du nog också, för det blev galet snygg! Hur är plattorna fästa i resten av chassit?

Edit: Ah, never mind. Jag både läste och kollade igenom bilderna för snabbt. Grymt joob!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Tyckte du var galen när du skulle göra sidorna av betong. Och det är du nog också, för det blev galet snygg! Hur är plattorna fästa i resten av chassit?

Edit: Ah, never mind. Jag både läste och kollade igenom bilderna för snabbt. Grymt joob!

Tackar.
Som du då kanske såg så skjuts dom lösa sidorna in underifrån i ett par spår. Ryggen som skall dölja lite kablar sitter fast med kraftiga neodym magneter.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt som vanligt Kryll!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Då vart man äntligen helt klart med bygget

Monterar alla delar.

Just nu 1st 3GB disk plus 2st 1GB diskar.

TV bänken har jag också gjort förresten

Slänger även upp ett galleri med lite större bilder.
http://www.sweclockers.com/galleri/9949-betong

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt jobbat Kryll! Betong och trä är en oväntat fin kombo...

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Snyggt jobbat Kryll! Betong och trä är en oväntat fin kombo...

Tackar.
Var bara tvungen att testa hur det skulle bli

Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt! D:

Permalänk
Proffsmoddare

Otroligt najs.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Otroligt najs.

Man tackar

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, ett coolt och annorlunda bygge^^. Vad blev total vikten med komponenterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xael:

Bra jobbat, ett coolt och annorlunda bygge^^. Vad blev total vikten med komponenterna?

Vägde den igår och vågen stannade på 17Gk, tur att det inte är nått som skall släpas runt

Nu är den stora frågan vad jag skall göra med min gamla HTPC, en Asrock ion 330?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Vägde den igår och vågen stannade på 17Gk, tur att det inte är nått som skall släpas runt

Nu är den stora frågan vad jag skall göra med min gamla HTPC, en Asrock ion 330?

Det var ju inte så farligt iaf då med tanke på att du har en del betong på xD Har räknat på att HTPC'n jag bygger kommer väga runt 12kg pga. konstruktionen i 5mm alu

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Sälja den till kanske? :). Jag är spekulant isf

Permalänk
Medlem

Stilrent och annorlunda. Hur många som ser den kan gissa vad det är?