Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Vill du ha renodlat pussel? Botw är ju inte ett renodlat pusselspel.

Jag tycker att Cocoon är ett fantastiskt pusselspel. Har precis spelat det nu i veckan.

Skrivet av megaman01:

Captain Toad är väl lite nivåbaserade pussel i sann nintendoanda. Inte spelat det själv men ligger på min lista. 😁

Skrivet av perost:

The Talos Principle är ett riktigt bra pusselspel som har en del likheter med Portal. Även Superliminal kan vara något att kolla på. Båda spelen är regelbundet på rea, men inte just nu tyvärr.

Tack för alla tips! De verkar intressanta, Cocoon är på rea på eshop, blir nog ett test, avvaktar bättre priser på de andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

Tack för alla tips! De verkar intressanta, Cocoon är på rea på eshop, blir nog ett test, avvaktar bättre priser på de andra

Cocoon är mer än ett tips. De bästa pusslen i spelet är fan helt suveräna. Jag gillar också att utvecklarna är modiga med att inte göra spelet för svårt. Det är inte populärt i en genre vars community är lite för elitistisk för sitt eget bästa. Lyssna inte på dem. Cocoon är ett asgrymt spel.

Det är bara några få pussel som är rejält utmanande. Det är ett spel med skönt flow och ett fantastiskt soundtrack.

Permalänk
Medlem

Nintendo reportedly increasing Switch 2 production as it expects record-breaking first year sales exceeding its own estimates
https://www.eurogamer.net/nintendo-reportedly-increasing-swit...

Kan nog stämma, i UK rear de redan ut Switch2+MKW för 5190kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nintendo reportedly increasing Switch 2 production as it expects record-breaking first year sales exceeding its own estimates
https://www.eurogamer.net/nintendo-reportedly-increasing-swit...

Kan nog stämma, i UK rear de redan ut Switch2+MKW för 5190kr

Jag köpte för 5700 sek här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

Säg gärna vad du tycker om spelet.

Permalänk
Medlem

Join us on Oct. 23 at 6 a.m. PT for a second Kirby Air Riders Direct with director Mr. Sakurai. The livestreamed presentation will last roughly 60 minutes and feature more info on the upcoming Nintendo Switch 2 game.

Permalänk
Medlem

Hade ursprungligen tänkt vänta ett tag till, men visste att jag alltid skulle uppgradera till Switch 2 tidigare än planerat i och med att mitt drömspel Kirby Air Riders kommer redan nästa månad (oerhört taggad!). Såg att det var helt okej pris på konsolen nu i Sverige, så jag passade på att köpa då jag har svårt att se att priset kommer sjunka väsentligt mer.

Kan flika in och säga att Captain Toad är ett oerhört mysigt pusselspel med tanke på diskussionerna ovan. Jag har bara spelat originalet på Wii U, men tror ärligt det blev en av favoriterna på konsolen.

Permalänk
Medlem

Luigi's Mansion takes up residence on Nintendo Classics Oct. 30
https://www.nintendo.com/us/whatsnew/luigis-mansion-takes-up-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nieko:

Hade ursprungligen tänkt vänta ett tag till, men visste att jag alltid skulle uppgradera till Switch 2 tidigare än planerat i och med att mitt drömspel Kirby Air Riders kommer redan nästa månad (oerhört taggad!). Såg att det var helt okej pris på konsolen nu i Sverige, så jag passade på att köpa då jag har svårt att se att priset kommer sjunka väsentligt mer.

Kan flika in och säga att Captain Toad är ett oerhört mysigt pusselspel med tanke på diskussionerna ovan. Jag har bara spelat originalet på Wii U, men tror ärligt det blev en av favoriterna på konsolen.

Hur mkt köpte du för?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag köpte en Switch 2 för ett par veckor sedan som en bröllopspresent till mig själv och måste säga att den verkligen är över förväntan än så länge.
Känns så väldans mycket snabbare och bättre att använda än föregångaren och spelupplevelsen tar ett lyft uppåt.
Nu sitter jag och väntar på Persona 3 som borde dyka upp i brevlådan imorgon och har spenderat lite för mycket tid i Ball x Pit.

Permalänk
Medlem

A free software update for the Pikmin 4 game will be available this November. An updated free demo of the main game will also be available on Nintendo eShop the same day.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=TBtBDFzu9ZA

A free software update for the Pikmin 4 game will be available this November. An updated free demo of the main game will also be available on Nintendo eShop the same day.

Spelen som inte behöver uppdatering får uppdatering. Medan t ex Xenoblade inte får någon. Dessa spel lider verkligen av att vara låst till 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Spelen som inte behöver uppdatering får uppdatering. Medan t ex Xenoblade inte får någon. Dessa spel lider verkligen av att vara låst till 30 fps.

Monolith Soft behöver tummen ur. Har hållit på att spela X för att jag trodde de skulle få ut patch för Switch 2 hyfsat snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag köpte en Switch 2 för ett par veckor sedan som en bröllopspresent till mig själv och måste säga att den verkligen är över förväntan än så länge.
Känns så väldans mycket snabbare och bättre att använda än föregångaren och spelupplevelsen tar ett lyft uppåt.
Nu sitter jag och väntar på Persona 3 som borde dyka upp i brevlådan imorgon och har spenderat lite för mycket tid i Ball x Pit.

Jag tycker att storleken är helt perfekt mellan NS och Steam deck. Steam deck är inte en trevlig enhet att hålla i. Den är massiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Monolith Soft behöver tummen ur. Har hållit på att spela X för att jag trodde de skulle få ut patch för Switch 2 hyfsat snabbt.

Ja, jag var väldigt taggad på att spela X men ville vänta på Switch 2 eftersom den var så nära, men när den förväntade patchen aldrig dök upp så dog mitt intresse. Min farhåga är att de jobbar på förbättrade versioner som de kan ta mer betalt för, istället för att bara höja upplösningen.

Permalänk
Medlem

Att just Xenoblade X inte fått någon uppdatering än är lite lustigt då de hittade tecken på 60 fps-läge i koden (även om det inte var felfritt). Annars skulle ju definitivt trilogin må bra av högre upplösning, särskilt Xenoblade 2.

Skrivet av EdvinR:

Hur mkt köpte du för?

Den deal som Amazon har just nu på bundle, så runt 5700 kr. Sen hade jag lite extra rabatt på det. Det är inte så mycket farligare än det "officiella" priset i övriga Europa. Dock så har ju vissa franska sidor sänkt ännu lägre såvida jag inte missminner mig, men jag har för mig att det brukar vara standard där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, jag var väldigt taggad på att spela X men ville vänta på Switch 2 eftersom den var så nära, men när den förväntade patchen aldrig dök upp så dog mitt intresse. Min farhåga är att de jobbar på förbättrade versioner som de kan ta mer betalt för, istället för att bara höja upplösningen.

Håller med. Jag köper X om det kommer en patch. Annars får det vara. Det är inte en uppdatering av resolutionen som är det viktiga utan 60 fps.