Permalänk
Medlem

Elantech touchpad problem

Hello

Systern införskaffade en Asus X53SM ich självklart tyckte jag att den skulle blåsas för att få väck all skit. Allt fungerade riktigt bra utom den jäkla touchpaden. Eller snarare drivrutinerna till den.

Det egentliga problemet jag har är att twohands scrollning inte fungerade. Första tanken var att drivrutinerna inte var installerade men jag hittade dels en ikon längst ner till höger, även inne under mouse i kontrollpanelen hittar jag drivrutinerna. Under mouse finns det även en extra flik kallad Elan, klickar på den gå bra och den visar touchpaden i listan. Problemet är att jag inte kan klicka på själva options, själva knappen är utgråad.

Jag har försökt mig på ett antal olika lösningar.
Ett jag startade etdctrl.exe under programs/elantech etc. Det kommer upp adminkrav men därefter händer ingenting. Oavsett antal om blåsningar av datorn.
Installerat både äldre och nyare drivrutiner. Ingen skillnad.
Som sagt, blåst datorn två gånger. Ändrat ordningen på vilka drivrutiner jag installerar.
Googlat, hittar så fruktansvärt lite..

Tydligen ska det enligt syrran fungerat innan jag blåste hela datorn..

Ett annat symptom är att under device manager så har jag tagit uppdatera drivrutiner. Datorn har då fått för sig att uppdatera windows touchpads drivrutiner... Försöker jag efter detta installera om elantech drivrutinerna genom setup.exe filen så säger den "the driver version doesn't suit this touch-pad"

Börjar känna lite hopplöshet för detta problem. Tycker mig ha testat det mesta jag kan komma på..

Så har någon där ute några tips?