Nintendo 8-bit STARTPROBLEM!!!

Permalänk
Medlem

Nintendo 8-bit STARTPROBLEM!!!

vafan är d för fel på alla nintendo??

försöker starta men d bara blinkar. sen måste man håll på o pumpa knappen 100 ggr innan d startar

nån som vet vad jag ska göra för att d ska funka direkt utan problem. o utan att behöva slå sönder d
hehe

nämen allvarligt..

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Smuts på kontaktytorna --> gör rent med sprit, det brukar göra susen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Smuts på kontaktytorna --> gör rent med sprit, det brukar göra susen.

1.ska jag även öppna nintendot o göra rent på kretskorten o så???

2.vart köper man sån sprit? kostar?

Visa signatur

|
|

Permalänk

Den okntakten som man kör in spelen i ska du rengöra. Den kallas för en 72pin connector.

Om inte det funkar så kan du köpa en ny för runt 70kr.

Edit: Du kan rengöra det med bensin, men det måste vara ren bensin. Det kan du köpa på apoteket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Den okntakten som man kör in spelen i ska du rengöra. Den kallas för en 72pin connector.

Om inte det funkar så kan du köpa en ny för runt 70kr.

Edit: Du kan rengöra det med bensin, men det måste vara ren bensin. Det kan du köpa på apoteket.

hmm ok.. vart kan man köpa 72pinnare då

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Du kan köpa "kemiskt ren bensin" på t.ex. OK... en liten flaska på 2dl tror jag

OBS, förväxla inte med bensinen som finns i pumparna

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!

hmm ok.. vart kan man köpa 72pinnare då

Du kan säkert hitta det på www.tradera.se.

Du kan hitta fabriker som gör dom också, om du söker lite på swec så kan du hitta en adress till den sidan. Det har varit uppe tidigare.

Permalänk
Medlem

provat lego biten?

tar en 3*2 lego bit o trycker ner spelet med... slår på strömmen, blinkar det tryck en gång på reset.. fungerar alltid för mig!

Permalänk
Medlem

Du kan testa att dra ut kassetten lite grann när du tryckt ner den. Alltså när du tryckt ner den drar du den lite mot fronten på nintendot.

Och pumpa inte på Strömknappen. Att slå på- och av strömmen snabbt är ett ganska effektivt sätt att döda elektronikgrejer

Permalänk

det brukar oftast vara standard att blåsa i spelen några gånger.

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L337m45+3R
det brukar oftast vara standard att blåsa i spelen några gånger.

word bitch, blåsa på spelet e standard, lr dunka ner spelet som en snubbe sa

Permalänk

blåsa på spelet funkar....men eftersom varje gång man blåser kommer det in saliv och sådana grejer i kretsarna, så på sikt så kan du i västa fall förstöra både spel och maskin

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

först ska du blåsa, sätt i spelet rakt, dvs, tryck in det lika mycket på båda sidorna, tryck in en gaffel i springan mellan spelet och konsollen, och lås fast gaffeln mot konsollen med ett suddigum. funkar prima.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Lägg Nintendo't upponed

Visa signatur

" – En ko blev överkörd av planet och dog. Men det var inga problem, ingen människa skadades. "

Permalänk
Testpilot

Jag brukar stoppa in spelet, trycka ner det och sedan så gnuggar man fram och tillbaka i den där gropen som finns på kassetten. På så vis så skrapar man kontaktytorna mot varandra, brukar funka skitbra!

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

vet nån om det finns nya gummipackningar till dosorna att köpa? mina är inte fjädrande längre, man får spela uppochner för att de ska "ramla ut"

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Kolla så att kasetten sitter i ordentliget, på vårt gamla får man ibland lirka lite kasetten lite till vänster för att det ska starta...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoRdFiSh
blåsa på spelet funkar....men eftersom varje gång man blåser kommer det in saliv och sådana grejer i kretsarna

HAHA! hur blåser du ?

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av in a bodybag
först ska du blåsa, sätt i spelet rakt, dvs, tryck in det lika mycket på båda sidorna, tryck in en gaffel i springan mellan spelet och konsollen, och lås fast gaffeln mot konsollen med ett suddigum. funkar prima.

HAHAHA helt rätt

det enda rätta är att blås blås blåååååååååsa tills lungan spricker sen trycka in kassetten rakt och sen om det inte funkar så pressar du kassetten lite snätt till höger eller vänster GL

Oroa dig inte för saliv min vän mitt NINTENDO har överlevt i 16 år och lever än .. NINTENDO POWER!!!!

Permalänk

Här: http://www.classicgaming.com/features/articles/nesrepair/
står det hur man fixar sin NES!

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
vet nån om det finns nya gummipackningar till dosorna att köpa? mina är inte fjädrande längre, man får spela uppochner för att de ska "ramla ut"

sitter det bara nån vanlig packning där i så kan det ju inte vara nått större problem att göra en egen...

Permalänk
Medlem

Blåsa har alltid fungerat. Funkar det inte så bankar man lite på enheten, sedan blåser man igen. Då fungerar det alltid, även om det inte fungerar vid första försöket.

Att blåsa i kassetterna hör till 8-bitars

Visa signatur

The art of war is of vital importance to the State. It is a matter of life and death, a road either to safety or ruin.