Blå skärm, Windows 7

Permalänk
Medlem

Blå skärm, Windows 7

Vad är felet och hur fixar jag detta?

Det hinner inte gå många minuter innan en blåskärm dyker upp på min dator och så startas den om.
Efter att den startas om så kommer det upp ett pop-up fönster med texten:

Windows har återställts efter en oväntad stängning.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 50
BCP1: FFFFF8A703D67950
BCP2: 0000000000000008
BCP3: FFFFF8A703D67950
BCP4: 0000000000000005
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Permalänk
Medlem

Kan bero på 1000 olika saker, det kan vara nån dålig drivrutin, det kan bero på defekt hårdvara, det kan vara överklockning.

Standard att testa först tycker jag är att göra ett minnestest.

Windows 7 har ett inbyggt, skriv minne i sökrutan, Windows memory nått ska komma fram, välj det..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Kan bero på 1000 olika saker, det kan vara nån dålig drivrutin, det kan bero på defekt hårdvara, det kan vara överklockning.

Standard att testa först tycker jag är att göra ett minnestest.

Windows 7 har ett inbyggt, skriv minne i sökrutan, Windows memory nått ska komma fram, välj det..

Det står bara att det inte går att köra i Win32-läge när jag försöker göra minnestestet :/

Permalänk
Medlem

Skriv system på Start-menyn > Redigera systemets mljövariabler > Inställningar under Start och återställning > Bocka ur Starta om automatiskt

Nästa gång du får blue screen skriv av felmeddelandet och felkoden eller ta bort på skärmen och ladda upp.

Angående minnes test kan du ladda ner Ultimate Boot CD, bränna till DVD och köra MemTest86 där ifrån. Räkna med att det tar ett tag. På skivan finns dessutom andra test också, för hårddisk m.m. http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

Skriv system på Start-menyn > Redigera systemets mljövariabler > Inställningar under Start och återställning > Bocka ur Starta om automatiskt

Nästa gång du får blue screen skriv av felmeddelandet och felkoden eller ta bort på skärmen och ladda upp.

Angående minnes test kan du ladda ner Ultimate Boot CD, bränna till DVD och köra MemTest86 där ifrån. Räkna med att det tar ett tag. På skivan finns dessutom andra test också, för hårddisk m.m. http://www.ultimatebootcd.com/download.html

TACK! jag ska prova det

Permalänk

Hjälper förmodligen inte dig...men de enda gånger jag får blåskärm är när min ssd är full.

Permalänk

Win32-läge

Är den här tråden fortfarande aktiv?..

Du jag har precis samma fel som du har nu.. Jag har en dator som har krachat med både blå-skärm och utan.
Sen jag uppgraderade till windows 10 så har den slutat krascha men jag vet inte om det är permanent eller ren tur.

Jag har ocskå samma fel när jag försöker starta ett memtest att det inte fungerar i win32-läge. Jag har även en fil på datorn i min primära hårddisk som heter ESD och jag har kvar den sen Windows 7.

Jag har till och med återställt datorn och den är kvar. Kan detta betyda att det är skada på nån komponent i min dator? löste du problemet i så fall skulle jag uppskatta om du kunde berätta för mig hur! ,')