Iphone 17-familjen fastnar på bild

Permalänk
Skäggig legend

Bytte min 11 PRO till 16 PRO Max. Batteriet och storleken var skillnaden och 120hz.

Kameran? Nja… typ samma. Men batteriet? Klarar mig utan att behöva ladda på natten under arbetsveckan! Och då bara till 80% när jag pendlar 30 min/dag med dålig qi laddning.

Och där har vi anledningen för mig. Batteriet!

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag har haft min iPhone 13 i 3.5 år och batterihälsan ligger på 85%. Skulle du säga att du märker någon skillnad när den gick under 80%? Laddar alltid min trådlöst. En-två-tre gånger har jag laddat med sladd av ren nödvändighet.

Märker ingen skillnad alls. I skrivande stund så är det den bästa telefon jag haft. Jag har sett att nyare Samsung-mobiler har rejält mycket bättre (video)kamera, men det är ingenting som rör mig direkt.

Visa signatur

MB: MSI MAG X670E Tomahawk WIFI // CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC 10Gb // Acer Predator XB271HU
RAM: Kingston FURY Beast 64GB DDR5 6000MHz CL30 // PSU: Corsair RM1000X 3,1 ATX
SSD: Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB // Arctic Liquid Freezer III 360

Permalänk
Medlem

Kommer nog fotsätta behålla min 15 Pro Max men däremot frugans 12a skriker efter en ersättare och enda prylen i hemmet som fortfarande kör lightning. Den ska nog väck ganska omgående

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Jo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heronymous:

Jag funderar på att uppgradera till iPhone 17 Pro, eftersom min nuvarande iPhone börjar kännas seg och batteriet sviktar. Jag har använt iPhone ända sedan den första modellen kom 2008 till Sverige. År 2013 testade jag Android med en Samsung Galaxy S4, men gick snabbt tillbaka till min iPhone eftersom Android då var riktigt dåligt.

I våras blev jag nyfiken på Android igen efter att inte kört det på över 12 år, köpte en Galaxy A56, vilket överraskade mig riktigt positivt. Jag har tröttnat på Apples brist på innovation och att de verkar ha stagnerat de senaste åren. Jag gillade Samsung A56 så mycket att jag köpte deras flaggskepp, Galaxy S25+, och är helt såld på Android 2025.

Enligt mig har Apple börjat bli omsprungna. Dags att de vaknar upp ur sin koma.

Detta inlägg var det mest motsägelsefulla jag har läst på länge? Ska du uppgradera till en ny iPhone eller fortsätta med Samsung? Som två inlägg i ett.

Permalänk
Medlem

Standard 17 ser ju riktigt fin ut. Borde kostat 10k istället för 11 men men, fortfarande mycket telefon för den slanten.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Standard 17 ser ju riktigt fin ut. Borde kostat 10k istället för 11 men men, fortfarande mycket telefon för den slanten.

Agreed, tycker gott de kunde haft kvar 128GB för just 10k. Jag fyller inte mina 128GB på långa vägar, trist å tvingas betala för ngt man inte behöver.

Permalänk
Medlem

Kommer nog uppgradera till en iPhone 17 Pro Max från en iPhone 15, vill åt den större skärmen. Hade Apple släppt en iPhone 17 Plus så hade jag tagit en sån men eftersom dom valde att inte släppa en vanlig med stor skärm så får det bli en Pro Max.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Har en 15Pro idag som jag nog kommer fortsätta på, eventuellt om man blir för sugen och går på 17Pro och har min nuvarande som en reserv. Är inte sugen på å ge den till barnen då batteriet senaste tiden har börjat gå neråt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Skrivet av Mindfighter:

Ett uttalande som riskerar att åldras väldigt snabbt…

Yepp...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Kommer nog uppgradera till en iPhone 17 Pro Max från en iPhone 15, vill åt den större skärmen. Hade Apple släppt en iPhone 17 Plus så hade jag tagit en sån men eftersom dom valde att inte släppa en vanlig med stor skärm så får det bli en Pro Max.

Air "ersätter" Plus-modellen i line-up:en. 6.5"

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Kamerorna på 17 Pro är i två fall återanvända. Wide (sedan 14 Pro) och ultrawide (sedan ifjol). Tele är ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jo, det skedde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Ja, den har verkligen blivit en kapabel telefon nu.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Håller med, 6,3" är en väldigt bra storlek, 120Hz och 256GB minne som standard. Väldigt många rätt här, bockar i det jag vill ha i en telefon iaf, och utan att behöva betala för någon "pro/xxl" modell för 20k, inte tokigt alls.

Och håller med om priset, 799USD borde ha landad på 10K här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Air "ersätter" Plus-modellen i line-up:en. 6.5"

"Ersatt" kan ju diskuteras, den är i alla fall inte något som intresserar mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Blir en 17 via företaget. Hoppas på ett lyft från min 11, och det främsta jag ser framemot är ett bättre batteri och något trevligare skärm kanske.

Permalänk
Viking

Var är nyhetsartikeln för iPhone 17? Brukar ju släppas direkt efter eventet.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Undrar också vart den är någonstans!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Skrivet av andreasa64:

Undrar också vart den är någonstans!

Man har i princip slutat rapportera om Apple här på Sweclockers tyvärr.

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut min iPhone 13 Pro Max. Otroligt synd att de inte släpper en 17 Plus. Nu när basmodellen får 120hz skärm så hade jag kunnat tänka mig den. Men vill inte gå ned i skärmstorlek så får bli 17 Pro Max…

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

"Tyvärr" vet jag inte om jag skulle kalla det. Jag använder iPhone men nyhetsvärdet känns väldigt lågt när det kommer till nya modeller när utvecklingen av mobiler kommit till den platå som den gjort senaste åren.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"Tyvärr" vet jag inte om jag skulle kalla det. Jag använder iPhone men nyhetsvärdet känns väldigt lågt när det kommer till nya modeller när utvecklingen av mobiler kommit till den platå som den gjort senaste åren.

Dock 48MP (main, wide, tele) och 18MP (selfie) på iPhone 17 Pro nu. Bara det är värt en uppgradering från iPhone 15 Pro för mig.

Även vanliga iPhone 17 känns för första gången som ett alternativ till Pro-modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Dock 48MP (main, wide, tele) och 18MP (selfie) på iPhone 17 Pro nu. Bara det är värt en uppgradering från iPhone 15 Pro för mig.

Även vanliga iPhone 17 känns för första gången som ett alternativ till Pro-modellerna.

Jag behåller min 15 Pro ett år till, skaffar nog en AW Ultra 3 istället.

Permalänk
Viking
Skrivet av Joppis:

Större nyheter än många tidigare år iaf. Så ser inte varför man inte skulle skriva en nyhet på ett hårdvaruforum.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av pt96hni:

Förra året skrevs det en artikel direkt efter, och årets modeller är mycket intressantare.
https://www.sweclockers.com/nyhet/39587-apple-presenterar-iph...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Förra året skrevs det en artikel direkt efter, och årets modeller är mycket intressantare.
https://www.sweclockers.com/nyhet/39587-apple-presenterar-iph...

Det blev tydligen ett inlägg på forumet i år...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1745298-iphone-17-blir...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Jag behåller min 15 Pro ett år till, skaffar nog en AW Ultra 3 istället.

AW Ultra 3 verkar grym, men min sambo vill ha min gamla 15 Pro för att ersätta hennes 13 Pro med.

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa mig en Iphone 17 runt black friday, väntat på 120 Hz i åratal.
Det ska tydligen släppas en ny uppdaterad Apple TV snart också, blir en fin kombo.

Ska bli gött att komma tillbaka till iOS efter 5 år med Android.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Tidigare varit underwhelmed när jag bytt upp mig men nu var det rätt stor skillnad på det mesta. Bytt från 12 pro till 17 pro. Klart nöjd.