Hjälp med: Yamaha dsp-a3090

Permalänk
Medlem

Hjälp med: Yamaha dsp-a3090

Hej!

Min pappas Yamaha DSP-a3090 som har fått lite problem på sistone. Problemet är när man med fjärrkontrollen vill välja input så "hittar" den inte. Den bara snurrar och går förbi men stannar till slut på CD. Ställer man in input själv genom att rotera på kontrollen så ställer den sig in på rätt input MEN vid den minsta vibrationen så glappar ljudet. D.v.s. ljud upphör i flera sekunder eller mindre än en sekund.
Använder man fjärrkontroll för att välja CD, så snurrar den dit utan problem och ljudet försvinner inte.

Kort och gott, finns det någon omkring malmö/lund som kan förstärkare och reperationer? PMa gärna mig om ni vill ta en titt på den och hjälpa mig fixa den, vill gärna få den reparerad innan jag säljer den istället.

Isåfall vad tror ni att den kan vara värd?

edit: riksdaler finns i utbyte mot reperation, uppdaterade problemet

Permalänk
Medlem

Det där är Yamahas gamla flaggskepp från 1996, en kanonpjäs faktiskt. Ända problemet är att den inte har hdmi.
Kunde tittat på den om jag bott närmre. Pris vet jag inte, kan tänka mig att köpa den även trasig. Pm'a mig i såfall.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det där är Yamahas gamla flaggskepp från 1996, en kanonpjäs faktiskt. Ända problemet är att den inte har hdmi.
Kunde tittat på den om jag bott närmre. Pris vet jag inte, kan tänka mig att köpa den även trasig. Pm'a mig i såfall.

Låter bra! Jag återkommer om jag inte får den fixad först om några veckor. Tills dess vill jag försöka få den fixad först för egen bruk

Permalänk
Medlem

http://www.tvberg.se

Kolla om dem kan göra något.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

http://www.tvberg.se

Kolla om dem kan göra något.

Tack för tipset! Men nu är det så att du borde ha PM från mig