spotify funkar inte iphone 4

Permalänk
Medlem

spotify funkar inte iphone 4

Spotify går inte att starta på döttrarnas iphone 3 och 4.
Jag har varit in på diverse forum även Spotify suport men hittar ingen lösning som fungerar.

Däremot har jag hittat en hel hög med folk som har samma problem..

Vi har : avinstallerat spotify / installerat. Startat om telefonen men ikke,..

Någon på detta eminenta forum som har en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

Om du inte är ensam om problemet är det väll troligen fel på själva appen, så det är det bara att vänta på en uppdatering. Snart kommer ju iOS 7 också, så det är möjligt att Spotify väntar tills dess. Dock stödjer inte iPhone 3/3GS iOS 7.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Spotify går inte att starta på döttrarnas iphone 3 och 4.
Jag har varit in på diverse forum även Spotify suport men hittar ingen lösning som fungerar.

Däremot har jag hittat en hel hög med folk som har samma problem..

Vi har : avinstallerat spotify / installerat. Startat om telefonen men ikke,..

Någon på detta eminenta forum som har en lösning på problemet?

jag vill mig minnas att på 4an så måste du ladda ner spottify för iphone 4 ifrån appstore...har ni gjort det?

Permalänk
Avstängd

Testa om X Box Musik funkar bra. Finns nu även för iPhone och Android:
http://www.ign.com/articles/2013/09/09/xbox-music-app-now-ava...

Ska tydligen bli en gratistjänst liknande Spotify:
http://www.expressen.se/nyheter/microsoft-tar-upp-kampen-med-...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pokelia:

jag vill mig minnas att på 4an så måste du ladda ner spottify för iphone 4 ifrån appstore...har ni gjort det?

På iphone måste du väl ladda ner från AppStore om jag inte missminner mig.

TS: jag hade gjort följande...
Raderat spotify, säkerhetskopierat telefonens innehåll via iCloud (ej till dator), återställt hela telefonen och försökt köra spotify. Efter det hade jag återställt telefonen och lagt tillbaka säkerhetskopian från iCloud.

Problem man kan stöta på är att man inte har plats i iCloud. För då över foton (brukar vara boven) och/eller musik till datorn och radera dessa i telefonen.

Varför inte göra säkerhetskopia till datorn? Risken är (eller: har varit) att man får med sig problemet i säkerhetskopian, något du inte verkar få i molnet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lego Master
Skrivet av pokelia:

Stopp, nej. Däremot måste du ladda ner en specifik Spotify-klient om du har en gammal iOS-version installerad (typ om du har en iP3/3S). Min iP4 med iOS 6 lirar Spotify alldeles galant, senast på vägen till jobb för en timme sen.

TS; kolla vilken iOS-version som är installerad på telefonerna innan du går berserk. Det är versionen på operativet som avgör om du kan köra senaste Spotify-klienten eller inte. Tänk på att iP3/3S inte kan få iOS 6, och alltså måste köra Spotify for iOS 4.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett par onödiga inlägg som hamnar under forumreglerna § 1.6.

/KimTjik