Permalänk
Medlem

Skicka oöppnat brev?

Jag begärde mig själv ur polisens belastningsregister och behöver skicka den till ett företag nu. Hur skulle man skicka ett sånt brev? Lägga in den på ett nytt kuvert och skriva adressen? Behövs något frimärke?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Superlight:

Jag begärde mig själv ur polisens belastningsregister och behöver skicka den till ett företag nu. Hur skulle man skicka ett sånt brev? Lägga in den på ett nytt kuvert och skriva adressen? Behövs något frimärke?

Kuvert blir bra, ditt lokala postombud vet säkert mer ang. frimärke men det lär behövas.

Permalänk
Medlem

Precis som jag trodde då.

Permalänk
Medlem

Du sätter ett nytt kuvert runt brevet du fick från polisen. Sedan så behövs det självklart porto för att skicka ett brev. Så släng på ett frimärke och lägg det på lådan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oobum:

Du sätter ett nytt kuvert runt brevet du fick från polisen. Sedan så behövs det självklart porto för att skicka ett brev. Så släng på ett frimärke och lägg det på lådan.

För att krångla till saker så finns det rätt stor risk att det krävs två frimärken när det inkluderar ett extra kuvert. Kan vara bra att kolla upp, t ex genom att lämna in det direkt på ett postkontor (eller ta fram köksvågen).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.