Permalänk

Kan inte logga in på Asus router

Tja Sweclockers, jag har en asus rauter som jag köpte för ca 6 månader sedan och kunde då logga in och öppna portar och döpa om det osv men när jag skulle logga in och lägga dit lösenord så inte alla kan komma in på det så gick det inte att logga in!
Jag har försökt nolla det med reset knappen och låtit den stå utan ström och provat gamla lösenordet och användarnamnet och admin admin, admin password, user user, user password och säkert några fler.

Har någon en lösning på mitt problem så vore jag mycket tacksam då det inte känns som någon höjdare att alla kan komma åt det och mina saker!

M.v.h Micke

Permalänk
Medlem

Bara så att jag förstår dig korrekt. Du når själva inloggnings sidan ? För om du fabrikåterställer routern, så ska det gå med admin password. Testa även en 30 30 30 reset.

Permalänk

Tack för svar!
Ja jag får upp inloggningen till routern men inget lösenord fungerar trots att jag har nollställt routern.
Vad menas med 30 30 30 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av micke1357:

Tack för svar!
Ja jag får upp inloggningen till routern men inget lösenord fungerar trots att jag har nollställt routern.
Vad menas med 30 30 30 ?

Har du testat
användarnamn= admin
Password=admin

Vilken router har du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ja jag har provat dom flesta vanliga användarnamnen och lösenorden.
Asus rt n12 heter den, finns det något annat sätt att nollställa routern förutom reset knappen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av micke1357:

Ja jag har provat dom flesta vanliga användarnamnen och lösenorden.
Asus rt n12 heter den, finns det något annat sätt att nollställa routern förutom reset knappen?

Inte vad jag vet om, du har väl tryckt in resetknappen i 5-10 sek?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

På N15 ska det vara admin/admin... Sen är det resetknappen för att återställa.. Mer avancerat bör det inte vara.. Är du inne på rätt IP? Så du inte försöker logga in på t.ex. routermodem eller liknande..

Permalänk
Rekordmedlem

30 30 30 reset
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Hard_reset_or_30/30/30

Den modellen verkar dessutom ha CFE bootloader så cfe miniserver kanske också finns. den kan användas för firmwareuppdatering om man inte kan komma in den vanliga vägen.
Connect to the router via wired LAN, static network parameters on the computer
Code:
IP: 192.168.2.8
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

3) Boot the router to CFE min webserver

Code:
Hold down the reset button on the back of the router, while keppin it held, plug the power in, and still keep the button pressed for 10 seconds. While still holding it, point the browser (IE) to http://192.168.2.1 . CFE Mini webserver should be loaded, if not repeat the process all over.

4) From here, select the firmware file and click upload and waited for it to reboot.
(After the firmware starts to upload, please get away from your place. Resettin or Rebootin the router will brick the device)

Med reservation för att det även kan vara wps knappen man ska använda för att aktivera cfe läget.
jag har varit med om att de bytt knapp ibland men det är alltid nån av de fysiska knapparna på routern så det är bara att prova alla om man inte kommer in, det brukar inte finnas så många typ 2-3 stycken. jag vet inte om den funkar med annat än IE för jag har inte testat men kör det i IE.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

asus router svar.

Permalänk

Reset en gång till.
Börja sen från början, dribbla inte med gamla lösen,admin, admin o.s.v.
Allså Börja OM från början. Thats it.