Vill studera till webbprogrammerare

Permalänk

Vill studera till webbprogrammerare

Hade tänkt gå en yrkesutbildning men måste först läsa upp mina betyg.
Hittade sedan en gymnasial distans utbildning till webbprogrammerare som börjar vid årsskiftet.
Är det värt att gå en sådan utbildning?

Kan man läsa enskilda kurser själv för att samla på sig bredare kunskap?
Eller blir man inte attraktiv på arbetsmarknaden om man inte läst flera år på högskola?

Permalänk
Medlem

Allt beror på din ambition och hur mycket du läser självständigt. Går bli webbutvecklare utan utbildning

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Frågan är för generellt ställd, du behöver nog dela med dig om mera specifikt vilken utbildning det gäller och vad den innehåller. Finns många som inte alls följer med i tiden och håller kvalitén uppe. Blir kallsvettig när jag tänker tillbaka på min egen gymnasietid och läraren arbetade med frames och grejer som att det var det som gällde.

Med det sagt finns det säkerligen också många kvalitativa utbildningar på gymnasienivå, även om jag kan tänka mig att de bästa finns först på YH eller Högskolenivå. Sista har jag erfarenhet utav själv då jag är studerande just nu, kan inte annat än rekommendera det då man ofta får en större bredd i sin utbildning också. Är helt klart värt att läsa upp sina betyg för, speciellt om det är något man brinner för!

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk

Så då kan man mer eller mindre sätta ihop sin egen utbildning?
Känns lite surt om man pluggar på till något som inte lönar sig i slutändan!

Men det är lätt att vara efterklok! Man skulle satsat på skolan när man väl gick i den... Nu vill man ju bara sätta igång med det som man vill göra!

Permalänk

http://www.jenseneducation.se/JENSEN-vuxenutbildning/Utbildni...
Det var denna gymnasiala utbildningen som jag menade

Permalänk

Ja det sura är bara att jag är 26år och har inte råd att vara ledig från jobb 100% =\ annars hade jag absolut gått in för det!

Permalänk

När du väl sitter på en intervju kommer framförallt ditt intresse för webbutveckling och din utvecklingsambition att bedömas, inte dina betyg eller din utbildning.

För att komma dit underlättar det absolut med en relevant högskoleutbildning. Flera konsultföretag eller liknande kräver (inofficiellt) en högskoleexamen. En högskoleexamen säger egentligen bara två saker; att du kan avsluta saker samt att du har en grundläggande förståelse för processer och dokumentering.

Om du har flera bra kontakter inom IT-branschen kan du skippa eftergymnasial studier tills vidare, annars rekommenderar jag att du satsar på en sådan. Det påverkar även ingångslönen i de allra flesta fall

Permalänk
Medlem

http://coursepress.lnu.se/program/webbprogrammerare/

Mycket trevlig sida! Du kan ju söka programmet om du känner för det men annars kan du bara sitta och lära dig på fritiden. Du har tillgång till allt material och får väldigt bra undervisning, skillnaden emot att inte vara inskriven är ju att du inte kan få någon feedback eller betyg.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera http://www.ecutbildning.se/Utbildningar/Yrkesutbildningar/

Går den nu, håller på avslutar den till sommaren. I utbildningen ingår väldigt mycket praktik vilket ger så mycket mer. Jag går dock systemintegration och är mycket nöjd

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt