Playstation 4 EU IMPORT REGIONSFRI

Permalänk
Medlem

Playstation 4 EU IMPORT REGIONSFRI

Hej jag undrar vad menas med att en PS4 är REGIONSFRI?
Det finns nämligen på denna länk http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/konsoler-och-spel/Son...
en EU version av PS4 är 500kr billigare än Webhallen tex.
Det jag vill veta är vad menas med REGIONSFRI?
Om mina kompisar har köpt en SVENSK version. Kommer jag kunna spela med eller mot dom online?
Jag vill veta allt vad det innebär. Så jag vet om jag ska köpa den på netonnet eller den på webhallen.

Permalänk
Medlem

Den kommer bete sig precis som om du hade köpt den i Sverige. Regionsfri = fri från regionsskillnader

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Regionsfri betyder att du kan spela spel från alla regioner på den. Kvittar om det är PAL, NTSC eller SECAM.

Du kommer kunna spela mot dem online. Som vilken annan konsol med online multiplayer som helst.

Permalänk
Medlem

Det där priset är ju fan värt värt värt!!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Alla PS4 är regionsfria när det gäller spel. Dock så har jag för mig att den är regionslåst när det gäller bluray filmer. Men eftersom den är importerad ifrån Europa så ska det inte spela någon roll, eftersom Europa har samma bluray region (2).

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så kan spel från valfri region spelas på valfritt PS4.

I vissa fall kan det hända att DLC från en region inte funkar med ett spel köpt i en annan, t.ex. kanske inte DLC från amerikanska playstation store funkar med ett spel köpt i Japan. Detta beror dock inte på någon regionlåsning av PS4 utan på att spel (och DLC) görs i olika versioner för olika marknader, bl.a. för att lagar och regler kan skilja mellan olika länder.

Regionslås för uppspelning av bluray-filmer finns dock, men en europeisk PS4 funkar med filmer köpta i Sverige.

Permalänk
Medlem

fattar inte va du väntar på PS4 för de priset e Lyckad kapp

Permalänk
Medlem

Så ingenting kommer vara konstigt med denna? Varken om jag köper spel eller filmer? Samt spelar online?
Jag förstår dock inte vad DLC betyder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zluggo:

Så ingenting kommer vara konstigt med denna? Varken om jag köper spel eller filmer? Samt spelar online?
Jag förstår dock inte vad DLC betyder?

Nej. Kör på du.

Gällande DLC, se länk.
http://lmgtfy.com/?q=DLC

Permalänk
Medlem

Filmer har regionsskydd men det är samma region inom hela europa så det är inget problem.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt mitt PS4 i japan. På mitt svenska PSN-konto så kan jag köpa spel från den svenska marknaden och på min flickväns japanska PSN-konto köper hon spel från japan. Spelet vi fick till, japanska fifa 14, kunde bara registreras på det japanska kontot.

Jag betalade 2800kr för mitt PS4 så det kan vara värt att kolla efter det i japan. Det ända som behövdes var en ny strömsladd vilket förmodligen alla har liggandes. Sen är allt på svenska som vanligt!

Permalänk

Lånar tråden lite då jag inte hittade någon som jag tyckte stämde in bättre.
Jag är i Sydkorea och har precis köpt en ps4 här. Loggat in med mitt Svenska psn och allt funkar kanon. Dock är jag lite osäker på om jag kan köpa tex destiny här och sedan lira det ihop med polarna när jag är i Sverige igen. Kopplar spelet sig till den asiatiska servern även om jag har svenskregistrerat psn-konto och sedan tillbaka till mig i Sverige? Hög ping antar jag blir resultatet om det fungerar så. Sedan är inte Blu-ray regionsfritt? Är min låst till endast koreanska filmer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovgren87:

Lånar tråden lite då jag inte hittade någon som jag tyckte stämde in bättre.
Jag är i Sydkorea och har precis köpt en ps4 här. Loggat in med mitt Svenska psn och allt funkar kanon. Dock är jag lite osäker på om jag kan köpa tex destiny här och sedan lira det ihop med polarna när jag är i Sverige igen. Kopplar spelet sig till den asiatiska servern även om jag har svenskregistrerat psn-konto och sedan tillbaka till mig i Sverige? Hög ping antar jag blir resultatet om det fungerar så. Sedan är inte Blu-ray regionsfritt? Är min låst till endast koreanska filmer?

Ja du kan bara se bluray från den region din konsoll tillhör. Bluray är inte regionsfria. Inte DVD heller för den delen.
Sydkorea har samma region som USA dvs region A så amerikanska bluray ska fungera fint.

Regionerna http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Blu-...

Permalänk

regionsfri ps4

Som jag har letat efter några seriösa förklaringar om hur det fungerar med det regionsfria ps4. Jag vill hylla DENNA tråden. Och tack för att jag också fick svar på dessa frågor. En grej till kan någon av er hjälpa mig vart jag hittar det prisvärdaste ps4 i eu? tackar för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|