Problem med iPhone 6 helt död

Permalänk
Medlem

Problem med iPhone 6 helt död

Hej Alla

Köpte min förra vecka. och hela tiden var den i en original förpackning. Igår fick jag min fodral till telefonen. Fungerade en liten stund och efteråt är helt död.
Bu är min iPhone 6 helt svart, när jag stoppar in sladden i telefonen då händer ingenting. Testade med olika sladdar på olika datorer. Testade också med en original ström laddare, samma sak.

Var den så urladdat, att det tar extremt långt tid innan bilden vissas. Har ni några tips, eller bara gå tillbaka till affären och lämna skiten.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej Alla

Köpte min förra vecka. och hela tiden var den i en original förpackning. Igår fick jag min fodral till telefonen. Fungerade en liten stund och efteråt är helt död.
Bu är min iPhone 6 helt svart, när jag stoppar in sladden i telefonen då händer ingenting. Testade med olika sladdar på olika datorer. Testade också med en original ström laddare, samma sak.

Var den så urladdat, att det tar extremt långt tid innan bilden vissas. Har ni några tips, eller bara gå tillbaka till affären och lämna skiten.

mvh
Njanja

Din enhet har fått ett okänt fel. Var god uppsök närmsta verkstad/återförsäljare.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Du vet inte om den bara har hamnat i dfu läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min kompis råkade sätta sin 4s i dfu, det tog 4h innan han kunde ladda den eller starta den. Så prova att vänta en stund, startar den inte så ska du lämna in den.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbep123:

Det känns inte som att DFU är ditt problem. Men du kan ju testa
Saxat från iphone Wiki

Skriva in DFU-läge på iPhone, iPad eller iPod touch

Anslut enheten till datorn med en USB-kabel.
Stäng av enheten.
Håll strömknappen i 3 sekunder.
Håll i Home och Power knappar under 10 sekunder.
Släpp strömbrytaren, men fortsätt att hålla in hemknappen.
Efter ca 15 sekunder kommer du att bli varnad av iTunes att säga att det har upptäckts en enhet i återhämtningsläge.

Se till att enheten skärmen är tom och inga logotyper är närvarande
/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbep123:

Hej

Tror inte eftersom jag har inte bild alls. Helt svart. Var på laddningen hela natten, men utan någon resultat.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det känns inte som att DFU är ditt problem. Men du kan ju testa
Saxat från iphone Wiki

Skriva in DFU-läge på iPhone, iPad eller iPod touch

Anslut enheten till datorn med en USB-kabel.
Stäng av enheten.
Håll strömknappen i 3 sekunder.
Håll i Home och Power knappar under 10 sekunder.
Släpp strömbrytaren, men fortsätt att hålla in hemknappen.
Efter ca 15 sekunder kommer du att bli varnad av iTunes att säga att det har upptäckts en enhet i återhämtningsläge.

Se till att enheten skärmen är tom och inga logotyper är närvarande
/Lifooz

Hej

Kan testa när jag kommer hem.

Visa signatur

Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Kan testa när jag kommer hem.

Då får vi be till eventuella gudar att det fungerar för dig.
Det är inte kul att nya enheter krånglar, speciellt inte med det överpris I-enheterna har.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad är det som är så överprissatt med I-enheter jämfört mot andra?

Skrivet av Lifooz:

Då får vi be till eventuella gudar att det fungerar för dig.
Det är inte kul att nya enheter krånglar, speciellt inte med det överpris I-enheterna har.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Vad är det som är så överprissatt med I-enheter jämfört mot andra?

Precis alla telefoner idag är över -prisade

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att de flesta telefoner har rätt pris. Hade de varit för dyra hade ingen köpt dem. Uppenbarligen tycker folk att Iphone 6 och 6+ är mycket prisvärda då de säljer bättre än ngnsin just nu.

Iaf telefonen kan ha hängt sig så att sätta den i återställningsläge kan vara lösningen. Kan också vara så att du fått en dålig telefon. Det händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Skulle vilja påstå att de flesta telefoner har rätt pris. Hade de varit för dyra hade ingen köpt dem. Uppenbarligen tycker folk att Iphone 6 och 6+ är mycket prisvärda då de säljer bättre än ngnsin just nu.

Iaf telefonen kan ha hängt sig så att sätta den i återställningsläge kan vara lösningen. Kan också vara så att du fått en dålig telefon. Det händer.

Hej

Undrar har jag rätt till en ny telefon eller måste jag vänta tills dom reparerar den gamla.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server

Permalänk
Medlem

Det är helt upp till butiken du köpt den i. De behöver inte ge dig ngn ny direkt. Enligt lag har de rätt att skicka den på lagning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är helt upp till butiken du köpt den i. De behöver inte ge dig ngn ny direkt. Enligt lag har de rätt att skicka den på lagning.

Detta är kanske inte enligt lag men de kan lägga in den som en DOA (dead on arrival) vilket ska snabba upp ärendet ordentligt. Jag tror att man kan påkalla DOA inom antingen 10 eller 14 dagar då man fått tefonen.

Sedan kan det tyvärr ta viss tid innan du får din telefon eftersom den har hög åtgång just nu. Men skynda dig iaf med att DOA den!!

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Vill säga att det löste sig med telefonen. Den hoppade igång när jag kom hem igår.
Felet var inte i telefonen utan i själva fodralet som jag köpte. På iPhone 6 start knappen ligger på höger sidan och den var intryckt av
den nya fodralet, som orsakade att telefonen inte fungerade.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server