Permalänk
Medlem

Skapa "Hänga Gubbe" i C#

Som rubriken lyder så har jag försökt skapa ett spel i C# men har inte lyckats tyvärr.
Här är min kod,
edit: inga felkoder nu men ingenting händer

namespace Hänga_gubbe_1._1 { public partial class Form1 : Form { string rättningsmall = ""; public Form1() { InitializeComponent(); } private void tbxSvar_TextChanged(object sender, EventArgs e) { if (tbxSvar.Text.Length == 6) { rättningsmall = tbxSvar.Text; pbxGubbe.Top = 5; tbxVisa.Text = "??????"; tbxGissa.Enabled = true; lblInfo.Text = "Gissa en bokstav"; } else { tbxGissa.Enabled = false; tbxVisa.Text = ""; lblInfo.Text = "Ange ett ord på 6 bokstäver"; } } private void tbxGissa_TextChanged(object sender, EventArgs e) { if (tbxGissa.Text == "") return; int index = rättningsmall.IndexOf(tbxGissa.Text); if (index >= 0) { string visa = tbxVisa.Text.Remove(index, 1); visa = visa.Insert(index, tbxGissa.Text); tbxVisa.Text = visa; } else pbxGubbe.Top += 30; tbxGissa.Text = ""; if (pbxGubbe.Bottom >= pbxMark.Top) { lblInfo.Text = "Game Over"; tbxVisa.Text = tbxSvar.Text; } else if (! tbxVisa.Text.Contains( '?' ) ) { lblInfo.Text = "Du vann!"; } } } }

Permalänk
Hedersmedlem

Och vad är det som inte funkar?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Och vad är det som inte funkar?

uppdatera min beskrivning, tack för frågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexcion:

uppdatera min beskrivning, tack för frågan

Vet du hur man stegar igenom koden/debuggar? Om inte så är det nog ett ypperligt tillfälle att lära sig det för att se varför inget händer.
Sätt en breakpoint på lämpligt ställe och debugga.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Vet du hur man stegar igenom koden/debuggar? Om inte så är det nog ett ypperligt tillfälle att lära sig det för att se varför inget händer.
Sätt en breakpoint på lämpligt ställe och debugga.

Ska testa det, tack för hjälpen!