Byta cpu kylare på era färdiga datorer?

Permalänk
Medlem

Byta cpu kylare på era färdiga datorer?

Går det efterhand om man köper en färdig stationär att ni uppgraderar cpu kylaren? dom är ju inte direkt dom bästa direkt till quadcores kan ju bli varmt sen när sommaren kommer, går det eller?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Rent generellt ska det gå ja.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Man kanske ska spendera lite extra tid på att undersöka vad man köper, men normalt är färdiga datorer en helt vanlig dator, med standardsockel, så valfri kylning som passar plattformen går att installera. Misstänker att garantierna kan påverkas om man behöver plocka ut hela moderkortet för att montera backplate till sin kylning, så man ska nog försöka välja en kylning som passar utan sådana extra finesser. Utöver det, är det inga problem.

De burkarna som kommer utan standardsockel är oftast lågeffekts system, typ Intel Atom med 14w förbrukning osv. De bör man inte behöva byta kylare på, så att de inte är anpassade till våra kylare är kanske inte så mycket av ett problem...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som de tidigare svarat rent generellt så går det
Men vissa chassien tillåter inte det storleksmässigt om det är något speciellt format på chassiet, eller väldigt begränsat invändigt för höjden eller bredden.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inet
Skrivet av HazZarD:

Går det efterhand om man köper en färdig stationär att ni uppgraderar cpu kylaren? dom är ju inte direkt dom bästa direkt till quadcores kan ju bli varmt sen när sommaren kommer, går det eller?

Om du syftar på våra Taurus/Vox så är det inga problem att byta kylare på dessa. Vi kör med helt vanliga komponenter och givetvis är det inget som påverkar garantin heller.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

okej tack för svaret.