GH3 Gitarr glappar....

Permalänk

GH3 Gitarr glappar....

Tjena! Jag är eb stolt ägare av GH2 till GH5

Min gitarr har dock börjat glappat... själva saken man använder (inte knapparna) den som man ttycker uppochned har blivit som så att man måste trycka ned den skitlångt för att den ska klicka o spela rn not. Många notet missas fast jag klickar och ibland skippas hela frkvenser av noter. Det var inte jag utan några kompisar :/ kan jag laga den själv eller måste hag ha en ny gitarr? Tack

Ha en bra dag!
p.s användr telefon så det är därför fel ord snvänds och typos förekommer. Jag använder den inte ofta, kan svara på svar efter kl12

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Vilken plattform/konsol gäller det?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Vad tusan försökte jag precis läsa?

Köp ny gura. Kostar nästan nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Jag själv letar faktiskt också nya delar till min och kan säga att jag inte hittar dessa billigt. Så du får hemskt gärna länka till billiga sidor

Visa signatur

OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Vilken plattform/konsol gäller det?

360

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Skrivet av babbelfisk:

Ledsen att det atår otydligt, hatar att skriva med telefonen >.>. Sidor tack? ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Ja, okej! Då letar vi efter samma sak Jag har hittat på Ebay för mer pengar än vad jag skulle vilja säga "kostar nada". Men om andra har tips så får de gärna dela med sig. Smådelar till Guitar Hero-gitarrer har jag dock sett lite billigare, t.ex. knappar, skal och halsar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Vattenmelon: Eftersom det låter som ett mekaniskt fel så borde det inte vara mer komplicerat än att öppna upp gitarren och byta ut/ompositionera mikrobrytaren. Har själv haft en GH:WT-gitarr till PS3 som hade defekta brytare som jag bytte ut. Dock kommer du behöva kunna löda lite. Nya microbrytare kan finnas hos Kjell, i annat fall Elfa.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Ledsen att det atår otydligt, hatar att skriva med telefonen >.>. Sidor tack? ^^

Sökte lite snabbt på ebay finns en hel del för några hundra och då ingår ofta något spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Rättning: sekvenser ist för frekvenser, autocorrect

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja, okej! Då letar vi efter samma sak Jag har hittat på Ebay för mer pengar än vad jag skulle vilja säga "kostar nada". Men om andra har tips så får de gärna dela med sig. Smådelar till Guitar Hero-gitarrer har jag dock sett lite billigare, t.ex. knappar, skal och halsar.

OKei ska kolla rbay

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jiiniasu:

@Vattenmelon: Eftersom det låter som ett mekaniskt fel så borde det inte vara mer komplicerat än att öppna upp gitarren och byta ut/ompositionera mikrobrytaren. Har själv haft en GH:WT-gitarr till PS3 som hade defekta brytare som jag bytte ut. Dock kommer du behöva kunna löda lite. Nya microbrytare kan finnas hos Kjell, i annat fall Elfa.

A5t löda kanske är litr för konplicerat för mig men ska jolla på dst tack!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jiiniasu:

Du, det kanske är värt ett försök att ompositionera mikrobrytarn, troru att det är värt mödan?
P.S, kollade upp det men hittade ingen guide på att göra det, kan du vara snäll att hjälpa till? (är inte smart nog att göra det själv haha)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Vattenmelon: Huruvida det är värt besväret kan nog bara du svara på, men det är ju inga komplicerade grejor egentligen. Skruva upp gitarren, håll koll på skruvarna, hitta mikrobrytarna och vidtag eventuella åtgärder. Kolla efter fysiska skador och att de klickar när man trycker ned armen kan vara en bra början. Är det så att ena klickar väldigt sent vid nyttjande så kan du ju testa att böja till armen något.

Kika på denna sida som borde illustrera väl vad du letar efter.

Är gitarren välanvänd så skulle jag nog satsa på att löda bort brytarna och löda på nya av samma typ.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Skrivet av Jiiniasu:

@Vattenmelon: Huruvida det är värt besväret kan nog bara du svara på, men det är ju inga komplicerade grejor egentligen. Skruva upp gitarren, håll koll på skruvarna, hitta mikrobrytarna och vidtag eventuella åtgärder. Kolla efter fysiska skador och att de klickar när man trycker ned armen kan vara en bra början. Är det så att ena klickar väldigt sent vid nyttjande så kan du ju testa att böja till armen något.

Kika på denna sida som borde illustrera väl vad du letar efter.

Är gitarren välanvänd så skulle jag nog satsa på att löda bort brytarna och löda på nya av samma typ.

Man tackar Ska försöka detta, fick dock tag i två gitarrer, vilken eufori lol. Tack så mycket allihopa för er hjälp! ha en god sommar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Man tackar Ska försöka detta, fick dock tag i två gitarrer, vilken eufori lol. Tack så mycket allihopa för er hjälp! ha en god sommar

Två!?

Kan du inte skicka en till mig!?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Två!?

Kan du inte skicka en till mig!?

Hahahahah Menaru det elr skojas du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Tjena! Jag är eb stolt ägare av GH2 till GH5

Min gitarr har dock börjat glappat... själva saken man använder (inte knapparna) den som man ttycker uppochned har blivit som så att man måste trycka ned den skitlångt för att den ska klicka o spela rn not. Många notet missas fast jag klickar och ibland skippas hela frkvenser av noter. Det var inte jag utan några kompisar :/ kan jag laga den själv eller måste hag ha en ny gitarr? Tack

Ha en bra dag!
p.s användr telefon så det är därför fel ord snvänds och typos förekommer. Jag använder den inte ofta, kan svara på svar efter kl12

Har eventuellt en GH3 gitarr hos en kompis om du vill köpa den. Dock är den till PC med en USB-kontakt, kanske passar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Hahahahah Menaru det elr skojas du?

Du har PM!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har eventuellt en GH3 gitarr hos en kompis om du vill köpa den. Dock är den till PC med en USB-kontakt, kanske passar?

Vet att jag köpte Gitarr hero 3 till PC den gitarren jag fick med var exakt samma som Xbox 360 versionen. Till och med Xbox loggan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet att jag köpte Gitarr hero 3 till PC den gitarren jag fick med var exakt samma som Xbox 360 versionen. Till och med Xbox loggan.

Vart köpte du den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vart köpte du den?

Ja det var många år sedan när spelet var nytt så minns inte exakt. Kan 2007/2008 stämma?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb