razer blackwidow ultimate keyboard och använda usb switch?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

razer blackwidow ultimate keyboard och använda usb switch?

Hej,

Har en fundering. Funderar på köpa en skärm/usb switch så man kan använda samma mus och tangentbord på två datorer och med ett knapptryck byta input till den andra datorn.

När tittar på mitt "razer blackwidow ultimate keyboard" så använder den två usb sladdar. Antar för den kräver lite extra ström?
Hur kommer det fungera med en skärm switch antar den växlar bara ett usb uttag? Eller använder blackwidow tangentbordet bara ena för extra ström så den kan vara kopplad statiskt medans kan växla över den andra usb sladden?

Någon som kört skärmswitch ihop med ett razer tangentbord som använder dubbla usb sladdar o vet hur det fungerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av nighter:

Hej,

Har en fundering. Funderar på köpa en skärm/usb switch så man kan använda samma mus och tangentbord på två datorer och med ett knapptryck byta input till den andra datorn.

När tittar på mitt "razer blackwidow ultimate keyboard" så använder den två usb sladdar. Antar för den kräver lite extra ström?
Hur kommer det fungera med en skärm switch antar den växlar bara ett usb uttag? Eller använder blackwidow tangentbordet bara ena för extra ström så den kan vara kopplad statiskt medans kan växla över den andra usb sladden?

Någon som kört skärmswitch ihop med ett razer tangentbord som använder dubbla usb sladdar o vet hur det fungerar?

Om jag inte har helt fel så brukar det finnas 2 usb sladdar pga den har en inbyggd hub i sig och inte för att få 'extra ström'. Du skall isåfall kunna köra tangentbordet med en bara(den som är till tangentbordet och inte till hubben)

Det borde inte vara några problem om du har en KVM switch, inte ens om du behöver koppla in båda usb kablarna till tangentbordet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Tusen tack för en grymt svar