windows 10 svart skärm efter inloggning

Permalänk
Medlem

windows 10 svart skärm efter inloggning

Hej jag har en ASUS vivopc. Och plötsligt från ingen stans så är skärmen svart efter att jag loggat in. Så vid inloggningen ser allt ut so vanligt. Men när jag väl är inne så är skärmen svart. Jag ser mus pekaren. Och jag kan gå in i aktivitetshanteraren. Jag har provat att starta i safe mode, men det är samma sak där. Någon som har några förslag ?? MVH

Specs:

windows 10

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2585648

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Hej jag har en ASUS vivopc. Och plötsligt från ingen stans så är skärmen svart efter att jag loggat in. Så vid inloggningen ser allt ut so vanligt. Men när jag väl är inne så är skärmen svart. Jag ser mus pekaren. Och jag kan gå in i aktivitetshanteraren. Jag har provat att starta i safe mode, men det är samma sak där. Någon som har några förslag ?? MVH

Specs:

windows 10

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2585648

Prova starta kör genom Aktivitetshanteraren och skriv "explorer.exe" pluppar taskbaren och allt upp som de ska då?
om möjligt gör en systemåterställning till ett tidigare skede.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Prova starta kör genom Aktivitetshanteraren och skriv "explorer.exe" pluppar taskbaren och allt upp som de ska då?
om möjligt gör en systemåterställning till ett tidigare skede.

Hej tack för svaret. Jag skulle precis ta bort tråden. Jag startade datorn utan onödiga drivrutiner. Nu fungerar det. Nu måste jag bara hitta drivrutinen som orsakar problem. Några förslag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Hej tack för svaret. Jag skulle precis ta bort tråden. Jag startade datorn utan onödiga drivrutiner. Nu fungerar det. Nu måste jag bara hitta drivrutinen som orsakar problem. Några förslag ?

Ta hem alla nödvändiga och på USB pinne först sen skulle du kunna avinstallera en efter en och boota om datorn emellan tex nätverk,ljud,bild.

Har du gjort en Windows update nyligen, kusinen fick liknande problem när hon gjorde en update de var dock från win8 till 8.1.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ta hem alla nödvändiga och på USB pinne först sen skulle du kunna avinstallera en efter en och boota om datorn emellan tex nätverk,ljud,bild.

Har du gjort en Windows update nyligen, kusinen fick liknande problem när hon gjorde en update de var dock från win8 till 8.1.

Jag har inte gjort en update. Men jag ska försöka med att avinstallera drivrutiner imorgon. Skola imorgon så nu är det läggdags.

Hjälpen uppskattas riktigt mycket. MVH