SIM-kortet fungerar inte i iPhone 6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

SIM-kortet fungerar inte i iPhone 6

Stoppade i mitt SIM-kort till en iPhone 6 de som händer är att det står Comviq men den får ingen täckning och efter några sekunder så försvinner det då står det bara Ingen service men kortet fungerar i min andra telefon. Jag har testat med ett Telenor då de funkade och telefonen är olåst. Jag har testat nollställa alla inställningar och nätverksinställningar, återställt hela telefonen och sökt efter nät manuellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

Du får nog bara vänta lite. Flytta runt mobilen lite och starta om ibland. Till slut kopplar den upp sig.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av CyrusRNetWork:

Stoppade i mitt SIM-kort till en iPhone 6 de som händer är att det står Comviq men den får ingen täckning och efter några sekunder så försvinner det då står det bara Ingen service men kortet fungerar i min andra telefon. Jag har testat med ett Telenor då de funkade och telefonen är olåst. Jag har testat nollställa alla inställningar och nätverksinställningar, återställt hela telefonen och sökt efter nät manuellt.

Be om ett nytt SIM-kort, kan hända att ditt gamla är utslitet. Är garanterat inte telefonen det är fel på eftersom du sagt att annat SIM-kort fungerade i den.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av griid_83:

Be om ett nytt SIM-kort, kan hända att ditt gamla är utslitet. Är garanterat inte telefonen det är fel på eftersom du sagt att annat SIM-kort fungerade i den.

Har fått ett nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Fungerar det då?

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Har fått ett nytt

Skrivet av infigo:

Fungerar det då?

Kan ju vara så att det är det nya han prövar..

OP: Låst enhet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av infigo:

Fungerar det då?

Nej

Skrivet av tcntad:

Kan ju vara så att det är det nya han prövar..

OP: Låst enhet?

Telefonen verkar inte vara låst eftersom de hittar operatören men ingen täckning. Testade nyss att mata in morsans SIM-kort och på iPhonen står det Comviq men den får ingen täckningen men skillnaden är att hennes kort får ingen "Ingen service" som jag får.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Nej

Telefonen verkar inte vara låst eftersom de hittar operatören men ingen täckning. Testade nyss att mata in morsans SIM-kort och på iPhonen står det Comviq men den får ingen täckningen men skillnaden är att hennes kort får ingen "Ingen service" som jag får.

Vart var telefonen köpt någonstans? Har du testat den med någon annan operatör än Telenor och Comviq? Alltså Telia eller 3? För att verifiera om den är låst eller inte

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2006

Telefonen hittar nog operatören oavsett om den är låst eller inte.

.:Cpu:. Intel Core i7-3820 3.60GHz .:Motherbord:. Asus Rampage Iv Extreme .:Ram:. 16GB .:HDD:. 11.2TB .:Gpu:. ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC 1680x1050x32, 120Hz .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. Fractal Design Define XlRACTAL .:Skräm:. VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004

Telefonen är fortfarande låst är vad som är.

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i5 6600K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 980 Strix OC | Corsair LPX Black 2666 Mhz 16 GB
Samsung 850 Evo 250 GB | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av DwarF:

Telefonen hittar nog operatören oavsett om den är låst eller inte.

Nej. Är den låst så hittar den bara den operatören som den är låst till

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig