Don't Starve Together Dedikerad Server

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2011

Don't Starve Together Dedikerad Server

Hallå!

Jag har ett litet problem med min dedikerade Don't Starve Together server.

Problemet är att varken jag eller någon annan kan ansluta till min server. (Server is not responding, Try Yelling Louder) Jag kan ansluta utan problem via LAN

Servern ligger på min server-dator (Windows 8)
Jag spelar från min andra dator (se sign, Windows 7)
Båda datorerna är ansluta till mitt hemnätverk (Asus RT66U)

Jag följde den här guiden för att sätta upp servern http://dont-starve-game.wikia.com/wiki/Guides/Simple_Dedicate...

Jag har även öppnat porten som jag använder till servern (10999) och har kollat med PortForward appen och den säger att porten är öppen.

Har även testat att stänga av brandväggen.

Finns det någon som har en idé vad jag kan göra? Har jag kanske gjort något fel?

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Båda burkarna är i samma lokala nätverk? När du fixat brandväggen, menar du den i routern eller i windows?

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av fragwolf:

Båda burkarna är i samma lokala nätverk? När du fixat brandväggen, menar du den i routern eller i windows?

Ja dem är I samma nätverk. Brandväggen i Windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

@Wuzu:
Du skrev att du kan ansluta utan problem i LAN? Vad menar du med det? Vad är det du försöker med nu om ni redan sitter i samma nätverk?

Ansluter du direkt genom att skriva ip till servern? Eller är det någon autosearch grejs?

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av fragwolf:

@Wuzu:
Har du temporärt provat att stänga av den helt? - Läste du redan hade provat det.
Du skrev att du kan ansluta utan problem i LAN? Vad menar du med det? Vad är det du försöker med nu om ni redan sitter i samma nätverk?

Jag försöker ansluta till servern via Internet listan i Don't starve. Eftersom jag vill att mina vänner (som inte befinner sig i samma nätverk) också ska kunna ansluta till servern så måste det fungera via internet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

@Wuzu:
Ah okej då är jag med. Tyckte det var lite konstig information i texten saknades liksom nått.
Då är jag rätt säker på att du antingen gjort fel i routern eller att servern inte har samma ip längre? Eller att du wanip ändrats. Eller spelet kanske inte tar hänsyn till wanip på det sättet? Men jag skulle kontrollera så att du gjort rätt i routern, och sen ge din win8 maskin ett fast ip. Och inte i samma spann som dhcpn. FÖr att förhindra kollision av ip.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Wuzu:

Jag försöker ansluta till servern via Internet listan i Don't starve. Eftersom jag vill att mina vänner (som inte befinner sig i samma nätverk) också ska kunna ansluta till servern så måste det fungera via internet.

Hur har du satt upp port forward?

Det ska vara portnummer -> portnummer | till din serverdators ipadress | ~

Har du flera routers? I så fall måste du även öppna mellan de olika routrarna, det felet gjorde jag tidigare.

Asus X99-S | 5820k (4.3Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home