Webbläsare Vivaldi 1.0 släppt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Så olika vi är
Jag avskyr smooth scroll, kan inte scrolla på sidor med det igång, får hjärnspel av den konstiga smoothing skiten :>

Skrivet av bärplockaren:

Samma här ogillar smooth scroll, tycker man får scrolla i evigheter innan man kommer fram.

Jag brukar i princip alltid konstant scrolla ner långsamt på en sida så om det är kort och ryckigt tappar jag bort mig i texten hela tiden vilket är oändligt frustrerande. Det är trevligt att smooth scroll finns som ett alternativ så folk kan få som dom vill men är lite lönlöst när ingen chromium-browser verkar kunna fixa detta. Provade dock att installera Logitech smooth scroll extension och det blev rejält mycket mer smooth Lite väl långsamt och animerat för min smak men fortfarande bättre än default. Dock otrevligt att man måste ge permission till en extension att läsa allt man gör på internet bara för att chromium-browsers är fail på smooth scroll :S

Permalänk
Medlem

Jag har provat Vivaldi sen betan men gillar den inte overallt, för mycket lull lull som jag inte vill ha, det klart bästa med webbläsaren är dock att den byter färg beroende på webbsidan du är inne på, som Chrome på mobilen. Vill att Google ska lägga till det till Chrome på desktop.

Permalänk
Medlem

Tycker den har potential så jag kommer absoult att prova denna.

Något jag märkte var att jag har problem med "thumbnailsen" på sparade favoriter i bokmärkesfältet.
Att kunna stacka tabbar funderade jag lite på. Kan ev köpa det till något på jobbet, men
för att få lite inspiration så får ni gärna skriva några rader på hur ni själva använder det

Permalänk
Medlem

Börjar nu vilja gå tillbaka till FF. Vivaldi är trevligt och lovande, men det är verkligen inte moget för mina behov.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Börjar nu vilja gå tillbaka till FF. Vivaldi är trevligt och lovande, men det är verkligen inte moget för mina behov.

Håller med mycket och bra inställningar men fyller inte riktigt mina behov, då jag anpassat FF som så jag vill ha det, samt att Chrome
funka minst lika bra som backup än så länge.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir väldigt irriterad på att Vivaldi tar tillbaka fokus efter man tryckt på något annat, och fortsätter så om man trycker på något annat var 2:a sekund eller så. Väntar man en stund så slutar den.