Var länge sedan jag skrev i denna tråd men vill skriva klart tråden känner jag.
Har nu tittat igenom nästan hela CCNA Videor från INE med Keith Bogart. Personligen tycker jag han är mycket bättre än CBT nuggets. Jag tycker att Keith kan beskriva saker tydligare med mindre ord och gör att jag inte blir lämnad med ett flertal frågor när jag kollat klart videon.
Dom gjorde att jag kunde relatera med dom områden som finns i alla frames, paket och BPDU´s (t.ex FCS, Type of service,). Hur paketen packas in i varandra osv. Så att när jag läser om saker om nätverk så kan jag nu relatera tillbaka till OSI eller strukturen av ett paket eller frames t.ex på ett bättre sätt.
Så jag personligen rekommenderar INE framför CBT nuggets om ni som läser nätverk har läst igenom CCNA cisco boken en gång och förstår de flesta koncepten om alla ämnen, men vill att mer bitar ska falla på plats och få en djupare förståelse om det jag nämnde ovan.
Något jag bara vill tillägga är hur omänskligt dyrt det är att skriva ICND1 provet i Stockholm (Kista). Dom vill att jag betalar 2188:- för att skriva provet.