Netgear R6220 - wifi syns inte i Libratone app för installation?

Permalänk
Medlem

Netgear R6220 - wifi syns inte i Libratone app för installation?

Har en Libratone Lounge som jag ska koppla upp mot min Netgear R6220 router. Men när jag startar appen i mobilen för installation till airplay, så kommer inte netgear routern upp som alternativ wifikälla. Enligt Libratones hemsida är det följande:
Your router does not support the Wireless B/G standard or it has been disabled in the network configuration of your router. Ensure that your router supports the Wireless B/G standard and that this option is enabled in the configuration of your router. The Wireless N standard is not supported.

Jag går in i routern och där finns följande:

Trådlöst nätverk (2.4GHz b/g/n) -Netgear92
Aktivera SSID-sändning (i kryssat)
Aktivera samexistens vid 20/40 MHz (i kryssat)
Säkerhetsalternativ
Ingen
WPA2-PSK [AES] (förvalt)
WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
WPA/WPA2 för företag

Sen finns det även ett trådlöst för 5.0 GHZ och a/n/ac standard. Netgear92-5G

Båda nätverken är synliga i mobilens wifi men ingen i Libratone appen.

Någon som kan hjälpa? Hur kopplar jag upp Libratone?

MVH

Permalänk
Medlem

Ser två saker som kanske det beror på.

Du har en hög kanal inställd på routerns 2.4ghz-band, byt kanal till "1" exempelvis. En del produkter från US har inte stöd för detta. (Vi tittar på dig Apple-produkter!)

Du beskriver inte handhavandet men, visst ska du inte vara i ett nätverk utan köra via adhoc och appen på telefonen/likn för att konfigurera den mot routern?

Permalänk
Medlem

@Gurk:

Provade att byta till Kanal 1, fungerade inte.

När man konfig Libratonen så kopplar man upp sig mot deras wifinätverk och går in i applikationen. Därefter kan man koppla upp libratonen mot sitt nätverk så man sedan kan vara uppkopplad mot sitt wifi och köra musik trådlöst via airplay till libratonen. (du vet säkert vad jag menar, jag har bara lite svårt att förklara). Men hittar inte min router i listan på trådlösa wifikällor i appen? Hur får jag fram min router där?

Läget på routern var inställd: Upp till 300 mbit/s
Kanal: Auto (men går att justera med allt från 1-13)
Den är förinställd på WPA2-PSK [AES
men det finns dessa att välja på också:
Ingen
WPA2-PSK [AES]
WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
WPA/WPA2 för företag

båda dessa är i bockade:
Aktivera SSID-sändning
Aktivera samexistens vid 20/40 MHz

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ut som om du gör allt rätt.

I routern, byt till 54mbit (antar att det ställer om standarder då).

/G