Mass Effect: Andromeda visar grafikmuskler

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect: Andromeda visar grafikmuskler

Nästa år väntar ett nytt äventyr i Mass Effect-universumet där Andromedagalaxen står som spelplan. Nu visar Bioware och EA för första gången ett videoklipp från själva spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter en titt på Mass effect Reddit och Youtube kommentarerna står det klart att väldigt många tycker att ansiktsanimationerna ser dåliga ut. Det ironiska med det hela är att Dragon Age Inquisition har horribla ansiktsanimationer och INGEN klagade då.
Folk är också väldigt optimistiska och hoppas att Bioware kommer att förbättra ansiktsanimationerna tills releasen. Så här sent i utvecklingsstadiet tvivlar jag starkt på att dem kommer göra några som helst förändringar till animationssystemet, tror inte folk fattar hur jobbigt det är att verifiera förändringar till animationssystemet då man i princip måste gå igenom varenda dialog i spelet.

Permalänk
Inaktiv

Kan inte säga att grafiken imponerar på något sätt, har sett snyggare för längesedan. Tycker det borde gå att få ett bättre resultat med Frostbite.

Permalänk
Medlem

Efter The Witcher 3 känns det verkligen som att spelplanen för sådana här typer av spel ritats om. Får se om Bioware verkligen kan leverera, inte samma hype som förr. Fick lite stelt intryck av grafiken dock.

Permalänk
Medlem

Så taggad, älskar ME-serien so far. Även om 1an var helt klart bäst. Tycker 3ans MP-läge var underskattat också, det var faktiskt rätt kul trots att det var simpelt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Det jag alltid har stört mig på med mass effect är den satans kameravinkeln. Nu är minnet kort men kommer ihåg att den var bedrövlig i trean. Spelar man inte på PC funkar den väl ok. Nu verkar det som de ökat FOV något vilket i alla fall förbättrar till viss del.

Sen verkar de hakat på hela crafting trenden som kan göras extremt tråkig..

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Dragon Age var snyggt fram till jag spelade Witcher 3. Men grafiken är inte det viktigaste utan att spelet är bra. Kommer i vilket fall som helst vara betydligt snyggare än tidigare spel i serien. Glad man har ett 1070 nu så borde inte vara problem att maxxa i 1080p. Har stora förhoppningar då jag älskar Mass Effect. Blev lite besviken på dragon age men alltid gillat Mass Effect mer så tror inte jag blir besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Gillar inte att dom använder frostbite. Det brukar innebära att mod-möjligheterna är små, samt att man inte kan köra några vettiga console commands. Bättre när man friare kan ändra saker man inte gillar i spelet.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

En sak jag undrat över är varför alla , nåja, det flesta nya spel ska vara så himla färgglada och puttinuttiga? Spelen ser mer ut som tecknad film än en simulation av någon verklig plats. Själv föredrar jag färgskalan i gamla Stalker-serien

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Avstängd

@simpa975: Bioware har aldrig haft bra ansiktsanimationer i Mass Effect.

@jacozz: För att vi äntligen är ur rötan av sepia-tonade spel som alla spel hade från 2005 till 2010 typ.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

I väntan på detta kan jag reka ME3 med all DLC och dessa två mods:

http://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/350/?

http://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/363/?

Det blir som ett helt nytt spel

Permalänk
Medlem

Får dragon age INQ vibbar, käns som att detta kommer vara ännu mer nerdummat... Ser ut som att crafting systemet är taget direkt ifrån DAI... Hoppas inte det iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Fortfarande irreterad över att de inte släppt GOTY editions av ME2 och 3. Att köpa DLCs till de spelen kostar över 500 kr per spel. 10 gånger mer än vad jag köpte spelen för.

Permalänk
Medlem

Jag blev taggad som attans. Älskar Mass Effect. Om nu bara AMD kan komma med nya grafikkort så jag kan köra detta i 1440p 21:9.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligen att open-world och crafting elementen inte tar ifrån det som gör ME speciellt.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Snusfri

Även Fifa 17 kör med frostbite 3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Sötast

Amazing :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

@simpa975: Bioware har aldrig haft bra ansiktsanimationer i Mass Effect.

@jacozz: För att vi äntligen är ur rötan av sepia-tonade spel som alla spel hade från 2005 till 2010 typ.

Det var inte poängen med min kommentar dock, poängen var att folk verkar vara så insatta på att ansiktsanimationerna är så dåliga, när det är en klar förbättring gentemot DA:I som inte fick så mycket klagomål för sina horribla ansiktsanimationer. Sedan att det är svårt att fixa animationssystem. ***bort/moderator*** Har fan spelat Mass effect tillräckligt många gånger för att fatta det själv, min kommentar handlade inte om vad jag tycker utan om vad folk just nu klagar på i community'n.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

"spänner grafikmusklerna" jag är verkligen inte imponerad någonstans. Jag tycker det ser ut som dom flesta andra PS4 spelen..och ja ansiktsanimationerna fick mig ärligt talat att skratta till, riktigt dåliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Kan inte säga att grafiken imponerar på något sätt, har sett snyggare för längesedan. Tycker det borde gå att få ett bättre resultat med Frostbite.

Jo battlefield spelen sätter ju ribban för frostbite motorns potential.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Inaktiv

Såg mer fram emot spelet innan jag såg trailern om jag ska vara helt ärlig. Allt för färgstarkt och effektfullt. Trodde aldrig dagen skulle komma då jag yttrar dom orden....ME3 var perfektion på den punkten. Kommer nog ändå att köpa spelet när det väl är dags, men blev lite off ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simpa975:

Det var inte poängen med min kommentar dock, poängen var att folk verkar vara så insatta på att ansiktsanimationerna är så dåliga, när det är en klar förbättring gentemot DA:I som inte fick så mycket klagomål för sina horribla ansiktsanimationer. Sedan att det är svårt att fixa animationssystem. ***bort/moderator*** Har fan spelat Mass effect tillräckligt många gånger för att fatta det själv, min kommentar handlade inte om vad jag tycker utan om vad folk just nu klagar på i community'n.

Jag tycker resongemanget är tämligen enkelt. Folk börjar bli trötta för att Mass Effect har kommit undan med det så länge nu och att inte ens ett byte av motor verkar göra det hela mycket bättre (Sen är ju fanbasen för Dragon Age avsevärt mycket mindre än vad Mass Effects är). Dragon Age har inte ens använt Unreal.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem

Jag ser skelett ovanpå vävnad, inte muskler.
Fast man spelar ME för storyn och bara bakgrundsstoryn och miljön isig är så sjukt intressant att jag kommer älska spelet oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag tycker resongemanget är tämligen enkelt. Folk börjar bli trötta för att Mass Effect har kommit undan med det så länge nu och att inte ens ett byte av motor verkar göra det hela mycket bättre (Sen är ju fanbasen för Dragon Age avsevärt mycket mindre än vad Mass Effects är). Dragon Age har inte ens använt Unreal.

Har skrivit kommentarer hela dagen får be om ursäkt för mitt underliga beteende.

Sant, men det förklarar fortfarande inte varför knappt någon hade samma förväntningar för DA:I, det var inte ett byte från Unreal till Frostbite men det var fortfarande ett byte till Frostbite. Som spelutvecklare vet jag att ett grafikmotors byte inte helt magiskt resulterar i att exempelvis ansiktsanimationerna blir bättre bara sådär, men jag förväntar mig en förbättring från föregående spel eftersom hela ansiktsanimation systemet måste göras om på nytt (Eventuellt använda gammal kod eller från andra studios, möjligtvis), vilket både DA:I och nu ME:A har gjort.
Jag kan förstå att folk är trötta på stela och dåliga animationer, men i ett spel av den här storleken med så mycket dialog vilket resulterar i tiotusentals olika konversations tillfällen är det omöjligt att göra animationerna perfekta. Folk förstår inte hur komplicerade algoritmer som styr lip-sync etc är, jag är rädd att dessa personer kommer bli besvikna vid release.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ser sjukt bra ut måste jag säga, både grafik och animationer. Storyn är väl toppklass som alltid från Bioware.

Hype!!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simpa975:

Har skrivit kommentarer hela dagen får be om ursäkt för mitt underliga beteende.

Sant, men det förklarar fortfarande inte varför knappt någon hade samma förväntningar för DA:I, det var inte ett byte från Unreal till Frostbite men det var fortfarande ett byte till Frostbite. Som spelutvecklare vet jag att ett grafikmotors byte inte helt magiskt resulterar i att exempelvis ansiktsanimationerna blir bättre bara sådär, men jag förväntar mig en förbättring från föregående spel eftersom hela ansiktsanimation systemet måste göras om på nytt (Eventuellt använda gammal kod eller från andra studios, möjligtvis), vilket både DA:I och nu ME:A har gjort.
Jag kan förstå att folk är trötta på stela och dåliga animationer, men i ett spel av den här storleken med så mycket dialog vilket resulterar i tiotusentals olika konversations tillfällen är det omöjligt att göra animationerna perfekta. Folk förstår inte hur komplicerade algoritmer som styr lip-sync etc är, jag är rädd att dessa personer kommer bli besvikna vid release.

DA:I kom ju relativt tidigt med en motor som bara kört FPS. Jag tror att av den anledningen som folk inte hade lika mycket att klaga då det var ett nytt steg. Men att det är samma problem nu, två år senare med exakt samma generation av Frostbite är inte lika spännande.

Fanns det något RPG-spel innan Dragon Age: Inquisition som lyckades med bra anisiktsanimationer? Witcher 2 lyckades ju inte heller, där är det bättre men det ser fortfarande rätt risigt ut med de minimala uttrycken men det är väl det bästa exemplet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frostbite 3= Bra crossfire fps och skalning och lättdriven utan crossfire. Jag gillar.

Detta är det spelet jag ser mest fram emot. Har spelat dom andra med stor förtjusning.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

DA:I kom ju relativt tidigt med en motor som bara kört FPS. Jag tror att av den anledningen som folk inte hade lika mycket att klaga då det var ett nytt steg. Men att det är samma problem nu, två år senare med exakt samma generation av Frostbite är inte lika spännande.

Fanns det något RPG-spel innan Dragon Age: Inquisition som lyckades med bra anisiktsanimationer? Witcher 2 lyckades ju inte heller, där är det bättre men det ser fortfarande rätt risigt ut med de minimala uttrycken men det är väl det bästa exemplet.

Fan, du har rätt. The Witcher 3's framgång omformade hela RPG genren 2015, nu släpps ME:A nästa år till en publik som har mycket högre förväntningar. TW3 gjorde så mycket rätt bland annat då ansiktsanimationerna.

Fanns definitivt inget RPG-spel som lyckades, är även svårt att hitta ett spel som inte använder motion capture och har bra ansiktsanimationer innan 2014.

Antar att du gillar Mass effect, vet inte om du själv är orolig för ansiktsanimationerna men Bioware är medvetna om att många inte gillar vad dem såg på trailern. https://twitter.com/GambleMike/status/804567328696332288?s=09

Permalänk
Medlem

Mycket action, lite rpg...
Får hoppas Bioware lärt sig från sina misstag med DA:I, och tittat på Witcher 3 när det gäller quester / levande värld mm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gelantious:

Mycket action, lite rpg...
Får hoppas Bioware lärt sig från sina misstag med DA:I, och tittat på Witcher 3 när det gäller quester / levande värld mm.

Jag tänkte tvärt om, TW3 hade många många sjukt tråkiga quests.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.