Hur återställer jag datorn till en tidigare punkt? windows 10

Permalänk
Medlem

Hur återställer jag datorn till en tidigare punkt? windows 10

Så jag var och höll på med lite inställingar i .config på csgo och gjort massa fel, skrivit fel inställningar och i allmänhet bara fuckat upp inställningarna. Så jag skulle vilja återställa datorn till typ 2 dagar tillbaka. Så att allt jag gjort dom senaste 2 dagarna tas bort, är det möjligt?
Ifall det går skriv gärna hur!

Tack!

Permalänk
Medlem

Varför inte bara lägga in default config och börja om från början?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Varför inte bara lägga in default config och börja om från början?

Det var där jag fuckade upp, har ändratt många inställningar i min config men sen råkade jag göra så alla inställningar blev default och vet inte hur jag får tillbaka dom gamla

Permalänk
Medlem
Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

såklart så har man inte skapat en ''återställningspunkt'' .... I tidigare versioner av windows har jag för mig att man fick upp olika alternativ att återställa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

såklart så har man inte skapat en ''återställningspunkt'' .... I tidigare versioner av windows har jag för mig att man fick upp olika alternativ att återställa till

Jag kör Windows 10 Pro Insider och även jag saknar återställningspunkter så detta är något man själv skall aktivera (Konfigurera)

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jag kör Windows 10 Pro Insider och även jag saknar återställningspunkter så detta är något man själv skall aktivera (Konfigurera)
http://i.imgur.com/Qix5OmT.png

ja man måste göra detta för att skapa återställningspunkter, som man sedan kan gå tillbaka till om något går snett. nu har jag ju aldrig gjort detta så har inget att gå tillbaka till

Permalänk
Medlem

Slå igång File history i fortsättningen så kan du gå tillbaks till en tidigare version av vilken fil som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Slå igång File history i fortsättningen så kan du gå tillbaks till en tidigare version av vilken fil som helst.

Ja det är så man får göra oavsett då Windows systemåterställning dvs där man kan backa datorn till tidigare tidpunkt troligen inte skulle hjälpt TS ändå, då denna systemåterställning inte påverkar "egna" filer

Visa signatur

Acer Predator Helios 300