Program för att spela in video på datorn

Permalänk
Medlem

Program för att spela in video på datorn

Hej Alla

Håller på att skriva/spela in lite guider. Det betyder att Jag behöver ett program för att spela in video på datorn. Programmet ska vara enkelt samt det ska klara att lägga text in i video. Och den ska inte kosta så mycket. (helst gratis).

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Har du någon mac liggandes så fixar quicktime det gratis inbyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Har du någon mac liggandes så fixar quicktime det gratis inbyggt

Hej

Ingen Mac bara Windows PC.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk

Jag använder Open Broadcaster Software. Gratis och funkar helt ok för att spela in med.
https://obsproject.com/download

Permalänk
Medlem

OBS för att spela in din skärm, sen vill du säkert ha något litet program för att kunna redigera osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har inte skype (for business)? Den ger rätt snygga enkla skärminspelningar.
Bjud bara in en vän och minimera bort honom

Permalänk
Inaktiv

Jag förmodar att du menar screencappa och inte spela in en extern kamera via ett capture kort så där funkar säkert obs bra som du redan fått tips om. För att sen redigera dom gratis så skulle jag välja Davinci Resolve som finns för både PC och Mac. Där finns allt du behöver om du inte tänkt dig "riktiga" undertexter förstås men textverktyg finns för titlar etc etc och olika sätt att få till det.

Permalänk
Medlem

De flesta program kan du spela in genom att bara trycka win+G och säga att ja, detta är ett spel

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

OBS Studio fungerar väldigt bra för detta.