Datorn bytt språk?

Permalänk
Medlem

Datorn bytt språk?

Anv Win 7, när man skriver kommentarer i kommentarsfält, gör inlägg på olika ställen etc så har jag, hittills alltid haft nån form av automatisk stavningskontroll, felstavat markeras med röd understrykning.
Nu har något hänt, var inne på en kinesida och fick priserna i rubel, ändrade detta till USD och efter det funkar inte kontrollen. (tror det var då..)
Hela detta inlägg är fyllt av röda understrykningar!
Endas korta ord typ man, med, var ses som OK.
Misstänker att stavningkollen nu sker med utgångspunkt från ett annat språk?
Vad har hänt?
VAR kan jag ändra?
En snabbkoll av "datorinställningar" under Kontrollpanelen visar inget konstigt.

Permalänk
Medlem

@Stig45:
Troligtvis är det stavnings kontrollen i webläsaren som det har ändrats något i/på.
Hur man fixar det är beroende på vilken webläsare det gäller, så kan inte ge råd där.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Högerklicka i ett textfält, gå till "Spellcheck" eller liknande och ändra språk.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Fixat..

Man fick gå in rätt djupt ("advanced") in i browsern innan det visade sig att jag hade fått engelsk spellcheck inställd..
Nu tycks det funka tillräckligt bra.
Som newbie på Opera, finns det mycket att lära sig..
Fast IE var trevligare att jobba med iaf för mig- Bäst påpeka innan alla anfaller mig med SIN favoritbrowser.
Man arbetar på olika sätt och jag gillar att ha bookmarks klistrade i fast sidopanel.
Men detta var ju OT.
Tackar iaf hjälpen med stavningsgrejen!