Anmäl dig till Roborock Challenge!

iPhone X fast i recovery loop

Permalänk
Medlem

iPhone X fast i recovery loop

Hej!

Har en iPhone X som helt plötsligt kommit i en recovery loop, försökt flera gånger att återställa via iTunes utan framgång.
Twisten i detta är att on/off knappen inte fungerar som den ska så göra en hardreset är svårt/omöjligt.
När jag stoppar in laddsladden så får jag upp detta

Trycker jag "Restore" så laddar den ned programvara och apple logo kommer upp på telefonen sen kommer ovan bild upp igen.
Trycker jag på "Update" får jag upp detta meddelande och allt går runt så hela tiden.

Hittat program lik Dr phone, Reiboot etc dock kostar alla dessa ca 500kr och jag vet inte hur de hjälper mitt problem.

Någon som har tips hur jag ska gå tillväga?

Tacksam för svar

/R

Permalänk
Medlem

INstallerat appen Reiboot men den gör en "fix" av telefonen och när telefonen startat om så syns bara apple loggan.

Låter man batteriet ladda ut och stoppar in den i datorn igen så kommer itunes loggan fram igen.

Någon som har erfarenhet av mjukvarta som sätter telefonen i dfu läge?
Kan inte pga trasig powerknapp.

/Robin

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem med en iPad för nått år sedan, efter typ 30 försökt med dessa meddelanden så fungerade det helt plötsligt. Hittade då en del info om att det kan vara något med "Flash" kretsarna i telefonen som kan vara dåliga. Jag letade oxå som dig efter olika program, men till slut så fungerade det med iTunes.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag hade ett liknande problem med en iPad för nått år sedan, efter typ 30 försökt med dessa meddelanden så fungerade det helt plötsligt. Hittade då en del info om att det kan vara något med "Flash" kretsarna i telefonen som kan vara dåliga. Jag letade oxå som dig efter olika program, men till slut så fungerade det med iTunes.

Tack för inputen!

Testat ett 10tal gånger får testa ett 20tal till då helt enkelt
/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Tack för inputen!

Testat ett 10tal gånger får testa ett 20tal till då helt enkelt
/R

Kanske RedSn0w? borde väl gå att restora till en official IPSW via pwned dfu mode?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Kanske RedSn0w? borde väl gå att restora till en official IPSW via pwned dfu mode?

Tyvärr funkar inte "pwned dfu mode" då min powerknapp inte fungerar.

/Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Tyvärr funkar inte "pwned dfu mode" då min powerknapp inte fungerar.

/Robin

Är det din powerknapp som är fysik trasig? Kanske kan vara så att du kan byta den själv? Tänker om detta kanske skulle underlätta lite så att du kommer åt DFU då kanske?

Tänker på detta: https://www.teknikdelar.se/iphone-x-lasknapp-flash-mikrofon-f...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Är det din powerknapp som är fysik trasig? Kanske kan vara så att du kan byta den själv? Tänker om detta kanske skulle underlätta lite så att du kommer åt DFU då kanske?

Tänker på detta: https://www.teknikdelar.se/iphone-x-lasknapp-flash-mikrofon-f...

Japp knappen är fysiskt trasig, fått sig en kyss.
Beställt en ny knapp men det tar sånt tid att få hem den.
Verkar som att knappen fått sig en kyss och kilat fast sig.

Tack för länken.

inne på 3e gången återställning nu, hittade fler som återställt via itunes flera gånger och fått det att lira.

/Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Japp knappen är fysiskt trasig, fått sig en kyss.
Beställt en ny knapp men det tar sånt tid att få hem den.
Verkar som att knappen fått sig en kyss och kilat fast sig.

Tack för länken.

inne på 3e gången återställning nu, hittade fler som återställt via itunes flera gånger och fått det att lira.

/Robin

Jag hoppas du får igång den.

Får man fråga vart ifrån du beställt knappen? Dom gånger jag har beställt ifrån Teknikdelar så har det gått rätt så fort att få grejerna.

Visa signatur

Main

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag hoppas du får igång den.

Får man fråga vart ifrån du beställt knappen? Dom gånger jag har beställt ifrån Teknikdelar så har det gått rätt så fort att få grejerna.

Tack!

Köpte bara själva knappen på ebay från frankrike.
Börjar nog mer och mer tro att jag behöver kabeln som du länkade till, blir nog att beställa en sådan.

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Tack!

Köpte bara själva knappen på ebay från frankrike.
Börjar nog mer och mer tro att jag behöver kabeln som du länkade till, blir nog att beställa en sådan.

/R

Hade jag varit dig så hade jag nog bytt den direkt så att man bytt allt, då risken är stor att den gått sönder om knappen fått sig en kyss.

Visa signatur

Main

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Hade jag varit dig så hade jag nog bytt den direkt så att man bytt allt, då risken är stor att den gått sönder om knappen fått sig en kyss.

Tack, Jo så är tanken

/Robin