Tävla om valfri Komplett-PC!

Redigeringsprogram för filmklipp

Permalänk
Medlem

Redigeringsprogram för filmklipp

Jag filmar mycket t.ex med mobil/GoProHero kameran och ibland får jag massor med mindre klipp som jag vill sätta ihop till en enda film, lägga in texter mm.
Jag har kört t.ex Movie maker som finns i Windows men min får datorn att låsa sig nästan direkt. Så jag undrar om det finns nåt bra enkelt gratisprogram att kunna använda istället som kanske är lite bättre än Movie maker?

Visa signatur

Fear

Permalänk

Du skulle kunna testa Davinci Resolve, ett av de bättre programmen på marknaden tycker jag och de har en gratisversion som är fullt bra. Det är ju lite mer avancerat än Movie Maker, men så svårt är det inte att lära sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag filmar mycket t.ex med mobil/GoProHero kameran och ibland får jag massor med mindre klipp som jag vill sätta ihop till en enda film, lägga in texter mm.
Jag har kört t.ex Movie maker som finns i Windows men min får datorn att låsa sig nästan direkt. Så jag undrar om det finns nåt bra enkelt gratisprogram att kunna använda istället som kanske är lite bättre än Movie maker?

Det är dåligt med gratisprogram för video editering idag då marknaden är så "hipp". Finns ju typ Wondershare filmora men då får du räkna med vattenstämpel om du inte vill pröjsa.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Enda gratis är väl Apple's Final Cut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080 (NYA UPPGRADERING PÅ G - CPU, MODERKORT OCH RAM MINNEN SNART) (GPU - Inför nya RTX 5000 serien kommer)

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kdenlive kanske kunde vara något? Gratis, ganska enkelt att använda och finns dessutom till Windows.

https://kdenlive.org/en/download/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K @ 4,2 GHz l GPU: ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCUII l MOBO: ASUS Z97-A l CPU-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo l RAM: Corsair Vengeance LP ¤x4GB l PSU: EVGA 600W 80+ Bronze l Chassi: Corsair Carbide 200R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Enda gratis är väl Apple's Final Cut.

Nej, den är inte gratis.