Hur fungerar Netonnet´s leveranser?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Netonnet´s leveranser?

Funderar starkt på ett tvköp från Netonnet. Fann nu svar på en av mina frågor om "Hämta i Lagershop" och vad det betyder gällande hur lång tid man har på sig att hämta tvn men såg nu att det är 14 dagar.

Kostar det 99kr att hämta saker i Lagershopen? Fattar jag rätt? (Rätt knäppt att betala för en betald vara som ska hämtas i lagershopen!?

Deras fraktsätt. "Dagtid 08-17 Dag 2-5 vardagar 159:-" eller "Dagtid 08-17 Dag 6-9 vardagar 0:-", Postnord Hemleverans. Lastbil eller skåpbil? Kan bli problem med lastbil där vi bor. Regnat så otroligt att marken är "vattensjuk". Till och med bilen sjunker ner på garageuppfarten.

Törs man välja Postnord som levererantör av en tv ens?

Vet inte om jag kan komma iväg för att hämta den själv då bromsarna på bilen ligger på så jag vill just nu inte köra bilen förräns det är åtgärdat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Funderar starkt på ett tvköp från Netonnet. Fann nu svar på en av mina frågor om "Hämta i Lagershop" och vad det betyder gällande hur lång tid man har på sig att hämta tvn men såg nu att det är 14 dagar.

Kostar det 99kr att hämta saker i Lagershopen? Fattar jag rätt? (Rätt knäppt att betala för en betald vara som ska hämtas i lagershopen!?

Deras fraktsätt. "Dagtid 08-17 Dag 2-5 vardagar 159:-" eller "Dagtid 08-17 Dag 6-9 vardagar 0:-", Postnord Hemleverans. Lastbil eller skåpbil? Kan bli problem med lastbil där vi bor. Regnat så otroligt att marken är "vattensjuk". Till och med bilen sjunker ner på garageuppfarten.

Törs man välja Postnord som levererantör av en tv ens?

Vet inte om jag kan komma iväg för att hämta den själv då bromsarna på bilen ligger på så jag vill just nu inte köra bilen förräns det är åtgärdat.

När vi beställde tv från netonnet kom den i en söndersläpad, neddränkt och ned-grusad kartong. Vi tvingades ändå ta emot den och fick påbörja ett ärende om reklamation. Dessutom behövde vi beställa en ny tv och betala den också. Lagershopen kunde inte hantera returen eftersom det var en fraktskada och kundtjänst hanterade den (som dessutom sa att vi måste ta emot det skadade paketet trots att posten ringde dagen före och berättade om skadorna).
Reklamationen tog ca 4 veckor plus sedan hantering av återbetalning, under den tiden fick vi ha den stående hos oss. Plus ligga ute med 13 tkr.
Vi fick sms där vi fick välja vilken dag/tid den skulle komma

Jag skulle hellre köpa direkt i lagershop. Det är ett lotteri med hur paketet hanteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

När vi beställde tv från netonnet kom den i en söndersläpad, neddränkt och ned-grusad kartong. Vi tvingades ändå ta emot den och fick påbörja ett ärende om reklamation. Dessutom behövde vi beställa en ny tv och betala den också. Lagershopen kunde inte hantera returen eftersom det var en fraktskada och kundtjänst hanterade den (som dessutom sa att vi måste ta emot det skadade paketet trots att posten ringde dagen före och berättade om skadorna).
Reklamationen tog ca 4 veckor plus sedan hantering av återbetalning, under den tiden fick vi ha den stående hos oss. Plus ligga ute med 13 tkr.
Vi fick sms där vi fick välja vilken dag/tid den skulle komma

Jag skulle hellre köpa direkt i lagershop. Det är ett lotteri med hur paketet hanteras.

undrar vilken storlek ni hade på eran tv då för varenda tv som jag såg när jag jobbade på postnord som var över 40 tum kom på pall.

Permalänk
Medlem

När jag beställde TV från NoN så kom den fram utan det minsta problem. Tror till och med jag fick den utkörd dagen efter.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Jag (och säkert några tiotusen andra) har beställt TV via NoN och valt Postnord som fraktsätt och det har gått bra.
Jag tog hemleverans på min 55"are men då kunde jag hämta den redan på en fredag från postens ställe om jag ville, vilket jag ville då jag ville ha TV:n innan helgen. Annars hade den säkert kommit veckan därefter med posten hem.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

@n3crosis @Destromath @Shiftypants @lambdan

Tack! Lutar starkt åt hemleverans då det ser ut som jag kommer vara utan bil ett tag framöver. (Nästan låsta bakhjul, står i garaget).

Iofs är jag den där typen som Bill Gates står framför mig med två kuvert för mig att välja mellan där den ena innebär att jag skulle få halva hans förmögenhet och den andra att jag får 50 spänn så behöver jag inte ens välja utan "ge mig 50lappen på en gång istället!". Så jag ger mig "den" på att jag får hem en demolerad tv. Åker gärna och hämtar själv men kan inte just nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

När jag beställde min 48" från NON så kom postnord med en stor lastbil och TVn levererades på en liten pall, såg fett löjligt ut men ingenting var fraktskadat i alla fall..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Lotteri med fraktskador. Sett det mesta, men oftast så sköter sig de flesta fraktbolagen väl.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Såg sen att Mediamarkt och Elgiganten sänkt priset till motsvarande så jag köpte den på Elgiganten och ska hämta tvn själv sen, om den går in i bilen, när nu bilen rullar igen.

Visa signatur