Senast redigerat
Jag började kolla på att köpa Philips hue sync box för att köra Philips hue lightstrips runt min projektorduk. Men insåg sedan att den bara kör en färg per lightstrip (så tex hela ovansidan blir röd och inte bara ett hörn).
Började då kolla på lightpack, men i princip hela internet verkar hata bolaget bakom den produkten. Så hamnade då istället på dreamscreen. Men denna produkt verkar få rätt dåliga reviews också. Och dessutom konverterar den om till 60hz..
Så nu tänkte jag höra här om det finns några insatta som kanske testat dessa produkter och kan vägleda i vad man ska köpa. Eller någon som helt enkelt tror sig veta vilken av produlterna som är bäst. Någon av nämnda produkter? Eller finns det kanske något annat bättre?
Tanken är alltså att ha det runt min projektorduk på 104".
Och jag kör i princip nästan uteslutande från min nvidia shield som går genom receiver (onkyo) till min projektor. Så.vad jag än väljer behöver ju klara av det. Och det ska också gå att köra utan PC. Vill inte ha någon dator stående för att köra någon mjukvara för att kunna använda mig utav detta.
Ska väl tillägga att jag i dagsläget redan kör Philips hue i hemmet i princip varenda armatur jag har. Så hade det inte varit för att lightstrip bara visar en färg per strip så hade jag inte tvekat en sekund.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.