Permalänk
Medlem

Konfigurerad komplett-dator

Hej!

Dags att byta ut min 6 år gamla dator. För närvarande spelas mest Overwatch, RDR2 och Witcher (+ sonen inbillar sig att han kommer få låna min nya ibland när han spelar turneringar i cs:go). Men vill kunna spela även framtida spel utan att bli deprimerad över lagg och dålig grafik och utan att behöva uppdatera datorn om ett år. Har en 144 Hz skärm, tangentbord, mus osv så inget sådant behövs.

Krav förutom att spel ska flyta på snyggt även i framtiden är att den ska vara så tyst som möjligt. Kan tänka mig lägga runt 15-18k. Konfigurerade en av Kompletts datorer som är på rea just nu. Vet att det är billigare om jag sätter ihop själv, men för mig är det värt de hundralapparna för att någon annan ska göra det. OS köper jag dock någon annan stans. Ser nedanstående ut att funka? Behövs extra fläktar för bättre kylning?

Fractal Design Define S2 Svart
XFX Radeon RX 5700 XT TD
AMD Wraith Prism RGB
AMD Ryzen 7 3700X
Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB
Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD
Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD
ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4
Corsair TX750M, 750W PSU

Att köpa från Komplett är dock inget måste, har någon förslag på en bättre setup från Webhallen eller Inet så tas det tacksamt emot såklart.

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrill:

Notera bara att chassit inte är ljuddämpat fullt då den har glas sida, är betydlig skillnad från en utan glas.